Dashboard 1800es demonteren

Lees meer
20-02-2021 17:59 #192613 door Wilfred Roelofs
Dashboard 1800es demonteren is gemaakt door Wilfred Roelofs
De volgende klus aan onze 1800es is het opknappen van het dashboard. Heeft iemand tips of aanwijzingen voor de volgorde voor het loshalen van de instrumenten, bekabeling en dashboard. Ik houd me aanbevolen. BVD voor reacties. Wilfred Roelofs

- Volvo 1800 ES Overdrive 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2021 00:30 - 21-02-2021 00:33 #192616 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Dashboard 1800es demonteren
Hoi Wilfred,
Ik heb deze klus een paar keer gedaan, het beste kun je beginnen met de achterzijde van de instrumenten goed op de foto te zetten.



Dan instrumenten los te maken aan de achterzijde en ze naar buiten duwen



Dan foto´s maken van de aansluitingen en deze merken (had ik niet gedaan) onderste deel en 'nep hout' eruit.
Nieuwe onderzijde erop lijmen, in het VKO is goede lijm verkrijgbaar, helder en plakt geweldig.



Je kunt mooi zien dat de bedieningsknoppen gewoon uit het dashboard zijn los te maken, zonder de bedrading los te nemen.

Hier en daar wat bij en wegsnijden, na het lijmen



Als je de bovenzijde ook wil vervangen moeten de luchtmonden er uit, dash losmaken aan de zijkant en ook de stuur bevestiging verwijderen om het hele dash naar voren brengen zodat je de clips kunt los maken.
Heb ik nog geen foto's van, maar heb een dash los liggen en kan ik nog fotograferen.

De instrumenten kun je demonteren om de glaasjes schoon te maken en ev. te verven.
Ze hebben een bajonet sluiting waar je voorzichtig de sluitlipjes iets los kan maken, eerst het rubber wat er omheen zit terug schuiven en dan draaien



Let op dat je de wijzers van de kleine instrumenten niet beschadigd en moet losmaken en dan wat omhoog brengen



De klokken zijn vaak aan de buitenkant geroest en heb ik met Hamerite geverfd



Het is een flinke klus, maar met beleid goed te doen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2021 12:50 #192620 door Wilfred Roelofs
Beantwoord door Wilfred Roelofs in topic Dashboard 1800es demonteren
Hi Ed, dank voor de tips, mooie klus voor na het tourseizoen dus.

- Volvo 1800 ES Overdrive 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.