Onbekend naamplaatje Volvo Amazon

Lees meer
14-02-2021 21:51 #192559 door Sergej In 't Veen
Onbekend naamplaatje Volvo Amazon is gemaakt door Sergej In 't Veen
Toen mijn Amazon in 1997 uit Zweden kwam zat er een map bij de auto met de complete documentatie. Van de eerste aankoopbon, garantiebewijs, tot alle documentatie van de tweede en derde eigenaar in Zweden. Plus alle keuringsrapporten. Erg leuk om door te bladeren.

Mijn Amazon, model 1965, is op 19 december 1964 geleverd door Ådalens Bilaffär in Härnösand en op 27 april 1967 verkocht door Bilbolaget Sundsvall aan de tweede eigenaar.
Bij die verkoop is o.a. een nieuwe set rubbermatten geleverd en een naamplaatje met de naam van de nieuwe eigenaar. Het leuke is dat dit plaatje ook nog in de map zat. Maar waar hij precies voor dient of gediend heeft weet ik niet. Het is blijkbaar iets wat door de Volvogarage geleverd kon worden. Ik heb wel foto's gezien van vroege Amazons, waar een rond plaatje gemonteerd zat op de schopplaat aan de bestuurderskant. Zou dit hetzelfde idee zijn?



Wie komt dit bekend voor? Ik hoor het graag!

Groet,

Sergej in 't Veen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2021 10:32 #192560 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Onbekend naamplaatje Volvo Amazon
Sergej,

Ik heb ook zo'n plaatje aan de rechterkant bij de bijrijder zitten. Het is een ander soort plaatje, maar met alle info van de eigenaar erop zoals adres, telefoonnummer etc. In Zweden is een groot deel van de persoonsgegevens openbaar en dus kan je op hitta.se zoeken of iemand nog bestaat. Ik heb even snel bij jouw naam gekeken, maar ik denk dat deze persoon is overleden omdat hij niet meer te vinden is.
Ik twijfel sinds ik de auto heb of ik een kaartje schrijf naar mijn oude eigenaresse, zij is inmiddels aardig op leeftijd, maar ze leeft nog en woont nog steeds op dezelfde plek.

Ondenkbaar in Nederland eigenlijk!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2021 10:47 #192561 door Sergej In 't Veen
Beantwoord door Sergej In 't Veen in topic Onbekend naamplaatje Volvo Amazon
Dank voor je reactie! Waar zit het plaatje precies bij de bijrijder, ook op de schopplaat? Mocht je er een foto van hebben dan ben ik erg benieuwd! Goede tip en dank voor je zoekwerk, helaas is ook de eerste eigenaresse niet meer terug te vinden. Misschien verhuisd, maar waarschijnlijk zal ze overleden zijn. Wel is het leuk om via maps te kunnen zien waar je auto voor de deur heeft gestaan.

Misschien dat ik het plaatje wel terugplaats in de auto!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2021 11:01 #192562 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Onbekend naamplaatje Volvo Amazon
Ja ook op de schopplaat. De gegevens heb ik even weggestreept omdat deze persoon nog leeft en ik me zo kan voorstellen dat ze haar mobiele nummer niet op het internet wil hebben. Van het ronde plaatje ernaast weet ik niks. Het zit eigenlijk direct naast het portier van de bijrijder als je vanuit de bestuurders plek kijkt.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2021 11:17 #192563 door Sergej In 't Veen
Beantwoord door Sergej In 't Veen in topic Onbekend naamplaatje Volvo Amazon
Dank voor de foto, leuk om te weten waar het plaatje voor bedoeld is. Ik zal tzt eens kijken of ik nog plakresten kan zien op de rechter schopplaat.

Groet,

Sergej

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2021 19:46 #192568 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Onbekend naamplaatje Volvo Amazon
In mijn Kattenrug zit ook zo'n rond plaatsje.

Het plaatje zit tegen de portierbekleding van het rechter portier
Mij is verteld dat dit een belastingplaatje is voor de autoradio. Maar of dit waar is? Geen idee.
Diegene die het weet mag het zeggen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2021 20:23 #192569 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Onbekend naamplaatje Volvo Amazon
Cool Han!
Dat lijkt ook op een eigenaarsplaatje, maar dan debiterringsförrättarn doet vermoeden dat het iets anders is. Ik zal eens vragen mij mijn Zweedse kennissen. Ik vermoed dat dat ook op mijn ronde 'beugeltje' heeft gezeten.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2021 23:07 #192573 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Onbekend naamplaatje Volvo Amazon
Ja,ik heb ook wel eens gehoord,dat het een bewijs was dat er luistergeld was betaald voor de autoradio.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2021 16:39 #192601 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Onbekend naamplaatje Volvo Amazon
Ze zijn er in verschillende maten en soorten, ben ze in meerdere originele ' Zweden' tegen gekomen, Zweden en Volvo - maar ook in Zuid Afrika- hadden daar kennelijk iets mee om de eerste eigenaar te 'memoreren'

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2021 20:11 #192781 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Onbekend naamplaatje Volvo Amazon
Even een follow-up: mijn moeder, spreekt Zweeds, heeft het nummer op mijn bordje maar eens gebeld. Kennelijk heeft mijn Amazon geen bijzondere indruk achtergelaten, maar de eigenaresse vond het wel bijzonder dat het bordje nog steeds in de auto zit omdat het al héél lang geleden was. Verder kon ze helaas niks over de auto vertellen. Achja, dan moet ik maar mijn eigen verhaal erbij bedenken 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.