Hoofdsteun Amazon

Lees meer
07-12-2020 09:10 #191341 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Hoofdsteun Amazon
Hoi

Ik heb recentelijk hoofdsteunen gemaakt op 2 amazon stoelen. Deze hadden idd de oogjes op het frame van de stoel zitten.

Probleem is wel het volgende:
- er is een smalle en een brede variant van de hoofdsteun. Dat komt dus terug in de afstand tussen de oogjes. Ff op letten dus met welke hoofdsteunen je erop zet.
Ik had brede hoofdsteunen en een stoel met ogen voor smalle... Dus de oogjes eraf moeten slijpen, uitmeten waar ze dan moeten, weer lassen, uiteraard precies over de gaatjes van de spanbanden... dus daar weer nieuwe gaatjes in. Best een pregel werkje wat je mi wilt voorkomen als je kunt kiezen.

- de pijpjes die in die oogjes moeten, zijn lastig te vinden. VKV shop heeft ze niet, noch de commercielen (aantal maanden terug). Daar moet je dus op letten: heeft de nieuwe stoel die pijpjes (je ziet ze aan de bovenkant natuurlijk zitten) ? Zorg dat je ze compleet hebt. De plastic opbouw bovenaan is via de VKV shop gewoon te bestellen.

Hier nog die van mij:


Succes
Grt
Jeroen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2020 18:51 #191361 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Hoofdsteun Amazon
Bedoelde metalen pijpjes zijn vrij eenvoudig zelf te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2020 19:33 #191363 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Hoofdsteun Amazon
@niek: cool. Heb je ergens uitleg hoe je dat doet? Of zou je die willen toevoegen?

Wat ik heb gevonden, is een holle buis, onderin een nette halve maan uitgeslepen zodat ie precies over de buis valt die dwars in de stoel zit, met bovenin een uitsparing aan 2 kant zodat het 1e deel van het plastic daar precies in past. Was voor mij veel metaal-werk qua skills / machinerie. En zonder voorbeeld wist ik ook niet goed hoe dik die buis moest zijn, hoe lang, .... Vandaar mijn zoektocht.
Maar ben zeer geinteresseerd om ze zelf te kunnen maken!

Grt
jeroen

zie de zwarte pijpjes in de foto (met alle plastic ringen er al op).
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.