Houten stuurwiel P1800

Lees meer
22-11-2020 14:42 #191052 door Hugo Kolff
Houten stuurwiel P1800 is gemaakt door Hugo Kolff
Goedemiddag, Ik ben al een tijdje op zoek naar een orgineel of replica houten stuurwiel voor mijn P1800S (69). Ik had er één gevonden bij Lazmotors in de USA, maar die bleek malafide en verzond het stuur niet. Na enig gedoe via paypal geld terug gekregen. Weet iemand of er ergens een bedrijf is dat zo'n stuur verkoopt als replica, of namaakt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2020 22:14 #191181 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Houten stuurwiel P1800
Je hebt het over een Nardi stuur of look a like, steeds zeldzamer en duurder.
Er zijn een paar Duitse aanbieders en Nordicar, die een houten stuur in hun shop hebben.
Kijk maar eens, lijkt erop maar wat vriendelijker geprijst.
Let op dat je checkt of een stuur op de naaf van de 1800 past ... sommige niet en is mij ook overkomen, op zich leuk een houten stuur aan de muur.
Standaard vragen mensen of hij op een1800 past

nordicar.com/Volvo-Parts/Stuurinrichting...ello-Classico-MUG380

Dit is een originele, mocht je hem tegen komen


Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2020 22:46 - 28-11-2020 22:49 #191223 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Houten stuurwiel P1800
Dit Nardi stuur 390 mm is gewoon leverbaar, met naaf, voor Amazon of 1800S bij Classic Passion.
Ligt super in de hand en is zeer prettig. Het grote verschil met de Moto Lita sturen is dat je hier geen rivets hebt, maar een mooi egaal stuur.
Ze zijn er ook in 330 en 360 mm, maar dat zou ik niet aanbevelen zonder stuurbekrachtiging.
Op Youtube staan filmpjes over imitatie sturen, ik zou er niet aan beginnen.

122S
C70 Cabrio Soft
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2020 18:26 #191243 door Bernard Fortuyn
Beantwoord door Bernard Fortuyn in topic Houten stuurwiel P1800
Dag Hugo,
Voor mijn 544 ben ik ook op zoek naar een houten stuur (15”, slagje kleiner dan standaard ivm mijn lengte en knieën etc).
Uiteindelijk gevonden bij de Wilbert Verhoeven van de Volvo Onderdelenshop. Hij bestelt het stuur met adapter in Duitsland. Er zijn twee typen en als het ene niet goed is dan kun je ruilen.
Heb het net besteld en komt binnen paar weken volgens Wilbert.
Succes.
Hgr
Bernard Fortuyn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2020 15:38 - 30-11-2020 15:39 #191274 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Houten stuurwiel P1800
Als je geen Nardi of ander niet-Volvo stuur wilt hebben zoals ze tot nu toe vorobij kwamen: originele P1800 sturen worden ook aangeboden met houten rand, maar normaal vreselijk duur (meer dan €1000 of zo). Dan kun je waarschijnlijk beter een origineel stuur met barsten in de kunststoffen rand zoeken/kopen (dat vanwege deze schade veel goedkoper dan een goed stuur is), het kunststof volledig verwijderen totdat de metalen ring eronder vrij ligt (en de eigenlijke stevigheid van het stuurrand is) en er hout om (laten) maken.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2021 12:24 #193863 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Houten stuurwiel P1800
Beste Hugo,
een wat ouder topic, maar als je nog een zoekt: ik neem aan dat je het vroege originele P1800 stuur bedoeld met de twee spaken met gaten erin, dat helemaal in het begin hout had en daarna zwart kunststof. Ik heb van een kennis de mededeling ontvangen, dat iemand in Duitsland al eerste proeven gedaan heeft om zulke sturen ipv met zwart kunststof met hout te voorzien en zal toekomstig zulke sturen ook voor anderen maken. Hij heeft daarvoor dan natuurlijk een dergelijk stuur nodig, het metaal moet in orde zijn maar het kunststof gaat er dan toch af en mag dus helemaal kapot zijn. Bij interesse kun je mij een PB sturen met je e-mail, dan geef ik dat door. Een prijs is nog niet bekend, maar het zal zeker goedkoper zijn dan dat van het malafide bedrijf, en het is zeker niet malafide.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.