Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt?

Lees meer
02-10-2020 09:57 #190262 door Jeroen Brouwers
Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt? is gemaakt door Jeroen Brouwers
Hi
Ik ben aan het leren hoe je bekleding ed maakt. Nu vraag ik me - met de grote technische kennis op dit forum - af, of iemand weet hoe zo'n dashboard nou feitelijk gemaakt wordt?

Er is me verteld dat het fabrieksmatig gedaan wordt met een mal waarop de skai / vinyl / pvc vacuum getrokken wordt en waarbij de 'ribben' / 'groeven' / lijnen op dat dashboard feitelijk verwarmd wordt zodat de lijn ingesmolten wordt. Datzelfde zie je ook op zittingen van stoelen.

Nu kan ik het kapotte dashboard natuurlijk van zn schuim halen en opnieuw bekleden met skai, met netje siernaden ipv die lijnen, maar ik ben benieuwd of er een manier is om die groeven zelf aan te brengen? Zo dicht mogelijk bij het origineel?

Wellicht iemand die daar al eens een poging toe gedaan heeft?

Mvg
Jeroen Brouwers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2020 13:13 #190264 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt?
Probeer het eens met strookjes zwart leer, aan elkaar gestikt. Het resultaat zou zo veel mooier kunnen zijn dan het origineel.
Ik vind de kwaliteit van het origineel er nogal goedkoop uitzien voor meer dan 200,-
Daar zit ik soms ook aan te denken i.p.v. mijn gescheurd dashboard te vervangen door het origineel.
Een goede schoenmaker zou het moeten kunnen maken.

groet,
Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2020 13:47 #190272 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt?
Mijn ervaring is, dat niet-originele dashboardbedekking meestal een droevige aanblik biedt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2020 09:18 #191342 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt?
Hi Peter, dan krijg je iets als onderstaande. Op de cursus bekleding geprobeerd. Wel aardig gelukt.
Maar ik ben het wel met Niek eens: de originele zijn mi (veel) mooier. Maar die zelf fabriceren lijkt dus hopeloos.



Grt
Jeroen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2020 09:57 #191344 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt?
Zou er geen soort wrapfolie bestaan met een soort skai of leer uitstraling die je over een oud dashboard heen trekt. Dan heb je eerst de mogelijkheid om de scheuren netjes bij te werken of in model te brengen?

Lijkt me een leuke cursus trouwens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2020 12:39 #191349 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt?
Dag Jeroen,
Ik vind het resultaat best mooi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2020 13:04 #191351 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt?
Hi Hans
Ja, je kunt idd skai of leer ook plakken en dan 'wrappen' om het dashboard. Velerlei videos van beschikbaar (voor dashboard in zn algemeenheid). Maar dan mis je die ribben weer.

Wat ik gedaan heb is idd de scheurtjes en gaten gefixed met iets als deze repair kit . Ziet er op de videos een stuk beter uit dan ik kon maken.....
Omdat het slechts over de randen ging, ben ik er tevreden mee, maar voor in het zicht is dit suboptimaal. Je blijft het verschil zien als je goed kijkt.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2020 13:11 #191352 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt?
:). Eens, idd leuke cursus waar ik boel geleerd heb zodat ik mn Duett kan bekleden zoals ik voor ogen had (afgeleid van PV sport editie waar ik ergens plaatje van tegen kwam maar verder niets over kan vinden). Vind het echt mooier dan de bekende bruine bekleding.... ;)


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2020 16:18 #191355 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt?
Voor zover ik kan inzoomen ziet de bekleding er netjes uit! Lijkt me knap lastig om elke baan evenwijdig aan elkaar te naaien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2020 00:23 #191367 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dashboard Duett / Amazon - hoe wordt dit gemaakt?
DE naaister/bedrijfje dat het voor mij heeft gedaan vertelde me dat, dat het meest een voudige was de naden evenwijdig krijgen.
Dus ze zullen er wel een treuk voor hebben.


m.vr.gr.


Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.