1800ES achterbank vergrendeling

Lees meer
13-04-2020 10:09 - 13-04-2020 16:39 #187869 door Ferenc van Beek
1800ES achterbank vergrendeling is gemaakt door Ferenc van Beek
Bij mijn 1800ES is een van de pinnen die de achterbankleuning vergrendeld afgebroken. Heeft iemand een tip of ervaring hoe dit te repareren?
Vreemd dat dit geen afkeurpunt was bij de APK via RDW.

Bijlage:
1800ES rear seat by F.P. van Beek , on Flickr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2020 16:56 #187887 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic 1800ES achterbank vergrendeling
Hallo Ferenc,

zal onderdeelnummer 687635 zijn en waarschijnlijk nergens nieuw te koop, maar wie weet wat een zoektocht opleverd. Ik dacht dat deze uit metaal waren, kunststof, zeker dat zo oud is, zal toch amper lading tegen kunnen houden. Ik kan helaas nu niet nakijken, anders zou ik het van een achterbankleuning die ik heb af kunnen demonteren (ik heb eens een 1800ES gesloopt, en ik heb nog enkele onderdelen ervan).
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2020 17:40 #187888 door Ferenc van Beek
Beantwoord door Ferenc van Beek in topic 1800ES achterbank vergrendeling
Rudi, dank voor je reactie. Heb even de achterleuning gedemonteerd en het is (hard)plastic, vreemd inderdaad voor deze toepassing. Het onderdeelnummer kan ik nergens vinden. Het lijkt dat hier eenvoudig iets op te bevestigen is dat in elk geval functioneel is. Het 14mm uitstekende deel loopt qua diameter van 13mm naar 7mm. Dacht zelf om in de afgebroken pin een gat te boren/tappen en hier een 6mm staaf (pvc/alu/metaal) in te lijmen en daarop iets konische te bevestigen.
Ben in elk geval geïnteresseerd om ideeën/ervaringen te horen en als iemand dit onderdeel heeft dan hoor ik dat graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.