Waarom scheurt de bekleding van de voorstoelen?

  • Peter van der Bruggen
  • Peter van der Bruggen's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-02-2020 09:47 #187222 door Peter van der Bruggen
Waarom scheurt de bekleding van de voorstoelen? is gemaakt door Peter van der Bruggen
Beste forumleden,

In de voorstoelen van mijn Amazon zijn achteraf hoofdsteunen geplaatst.
Blijkbaar staat de bekleding sindsdien op de hoeken onder spanning en is de bekleding daar op de naad aan het scheuren. Zie de foto's.

Dit probleem heb ik al bij meerdere Amazons gezien, waardoor bij mij de vraag rijst of we iets verkeerd hebben gedaan?
Ik heb ondertussen andere rugleuningen gevonden, maar voordat ik daar weer de hoofdsteunen in monteer ben ik benieuwd of iemand hier al een oplossing voor heeft. Zou het helpen als ik rond de buisjes het schuimrubber wat meer weghaal waardoor er minder spanning op komt ?

Wie heeft de oplossing voor dit probleem?

Groet,
Peter
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2020 12:34 #187223 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Waarom scheurt de bekleding van de voorstoelen?
Als ik het zo zie, is er gewoon sprake van versletenheid...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2020 13:41 #187226 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Waarom scheurt de bekleding van de voorstoelen?
Ja, besef dat de hoezen en het stikwerk meer dan 50 jaar oud zijn.Interieur met deze kleur is van 1966 of 1967 ! De bekleding van een amazon is van hoge kwaliteit. Wanneer je hoofdsteunen plaatst, komt alles van de plek waar het al die tijd heeft gezeten.De spanning verandert en losraken van het stikwerk of afscheuren van de stof is dan het gevolg. Zoek slechte delen delen van dezelfde kleur -bijvoorbeeld van de voorkant van een achterbank- en laat het daarmee repareren door een kundig iemand. Als je zelf alles goed voorbereid hoeft dat helemaal niet duur te zijn. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.