Nieuw hemeltje in Duett: hoe?

Lees meer
25-01-2020 11:39 #186791 door Arthur Maandag
Nieuw hemeltje in Duett: hoe? is gemaakt door Arthur Maandag
Ik loop vast bij het monteren van een nieuw hemeltje in mijn Duett (een 210 uit 1968). Hoe moet dit?

Via de clubshop heb ik een nieuw hemeltje aangeschaft dat afkomstig is van VP Autoparts. Er zit een gebruiksaanwijzing bij met de uitleg voor montage in een Katterug. Daarbij wordt opgemerkt dat hetzelfde verhaal ook voor een Amazon en een Duett geldt. Dat laatste klopt in ieder geval niet. Zelf heb ik al eerder zonder veel problemen een Katterug van een nieuw hemeltje voorzien, maar dit is echt anders. Zo zit er in het hemeltje van de Duett een grote veer die achterin rondloopt.

Mij lijkt het meest logisch om van achter naar voren te werken, maar hoe krijg je alles achterin mooi strak? En op welk moment span je die veer? En wat ook opvalt: de nieuwe veer is veel langer dan de oude. Klopt dit wel? Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2020 12:05 #189975 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Nieuw hemeltje in Duett: hoe?
Bekijk deze eens:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2020 12:33 #189977 door Arthur Maandag
Beantwoord door Arthur Maandag in topic Nieuw hemeltje in Duett: hoe?
Dank voor het meedenken, Jeroen.

Het is een prima filmpje, maar punt is dat het om een hemeltje in een Katterug gaat. En dat is dus helaas, zoals gezegd, echt heel anders dan in een Duett.

Overigens zit het hemeltje er bij mij na veel gedoe inmiddels redelijk in.

Ik heb zelfs nog contact gehad met fabrikant VP Autoparts in verband met de forse lengte van de veer. Op hun aanraden heb ik de veer vervolgens zelf ingekort tot de lengte van de veer die in het oude hemeltje zat .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.