Gordels achterbank 1800 es

Lees meer
08-12-2019 20:01 #186200 door Adelmo Bisutti
Gordels achterbank 1800 es is gemaakt door Adelmo Bisutti
Beste leden,

Ik zou graag de achterbank van mijn Volvo 1800 es uit ‘72 willen voorzien van heupgordels, zoals ook aanwezig in de latere serie van dit model. Nu ik heb ik daar alle benodigdheden voor aangekocht, maar zou ik graag zien hoe het een en ander aangepast en gemonteerd moet worden. Heeft iemand foto’s of is iemand in staat foto’s te nemen van de wijze waarop deze gordels aan de carrosserie bevestigd zitten?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Adelmo Bisutti

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
11-12-2019 15:41 #186227 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Gordels achterbank 1800 es
Bij mijn 1800E zitten ze op het frame van het achterbankje. Het staat al een tijd op mijn lijstje om dit aan te passen (of ze weg te halen). Het geeft een schijn veiligheid. De bouten zijn M6, maar erger het frame zit met parkers vast op de carrosserie. Dus je hebt er niets aan mbt veiligheid. Ik ben dus ook wel nieuwsgierig hoe anderen heupgordels achterin hebben bevestigd. Beide foto's zijn van 2012 toen ik de auto net had gekocht.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2019 17:34 - 11-12-2019 17:35 #186228 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Gordels achterbank 1800 es
De ES met originele achtergordels had geen achterbankframe met lang kussen maar twee losse kussens met daartussen een speciale zwarte kunststoffen console. De originele achterbankgordels waren aan een speciale houder bevestigd die onder deze console op de middentunnel vastgeschroefd werd.
Alle P1800 met lang achterbankframe/kussen hadden origineel geen achtergordels, maar als men er plaatst deze natuurlijk aan de auto zelf bevestigen met bouten die sterk genoeg zijn, anders is het maar schijnveiligheid.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.