Cinder verwijderen slot achterdeur Duett

Lees meer
10-10-2019 21:14 - 13-10-2019 10:01 #185546 door Jeroen Brouwers
Cilinder verwijderen slot achterdeur Duett is gemaakt door Jeroen Brouwers
Hi
Ik heb een tijd geleden een set sloten gekocht voor de deuren van mn Duett. Deze dus .

Nu zijn de achterdeuren eindelijk klaar en probeer ik het slot te monteren maar ik kom erachter dat het uit-stekende, losse staafje pakweg 1 cm te kort is en dus niet in het vergrendelingsmechanisme pakt.
Een oude slot (met versleten tanden) toont idd dat het staafje langer is. Die heb ik ooit gedemonteerd om eens te kijken hoe dit in elkaar zit (en of hij nog te repareren was) en ik meen me toch echt te herinneren dat je een klein schroevendraaiertje in 1 van die gaatjes aan de zijkant van de cilinder moest steken en de cilinder er dan uit kwam.
Maar bij de nieuwe krijg ik dat niet voor elkaar. Als dat lukt, kan ik het losse staafje vervangen door de oude en dan past het.

Weet iemand hoe ik de cilinder uit dit slot haal?

Dank alvast
Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2019 10:31 - 11-10-2019 20:31 #185554 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Cinder verwijderen slot achterdeur Duett
Plaatjes uit werkplaatshandboek
(zie punt 7 onder doorlock disassembly and assembly- afbeelding 39 foto 2 en 3):


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2019 10:12 #185576 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Cinder verwijderen slot achterdeur Duett
Hi Rudolf
dank je wel voor je reactie maar die oplossing werkt helaas niet. Het slot heeft nl geen opening aan de voorkant zoals beschreven, maar 2 openingen aan de zijkant. 1tje vrijwel in het midden van de cilinder, 1tje aan de andere kant, wat lager.

Je zou dan verwachten dat dit op hetzelfde neerkomt, maar helaas. Sleutel naar links, pinnetje induwen (je voelt dat), en wat morren aan de sleutel of duwen aan de achterkant. Andere opening heeft datn niet echt een weerstand. Geen succes met welke combinaties ook, sleutel naar rechts, andere combinatie van openingen of precisie sleutel in allebei tegelijk.


Wellicht moet ik de vraag anders stellen: zijn er meerdere deuren / sloten in omloop die beïnvloeden hoe lang het staafje aan het uiteinde van de slot achter moet zijn? Er zijn er dan wellicht ook meerdere sloten in omloop? Die van mij is nu te kort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2019 21:54 #185583 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Cinder verwijderen slot achterdeur Duett
Is de simpelste, snelste en goedkoopste oplossing niet om het staafje door te slijpen en er een cm verlenging tussen te (laten) lassen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2019 15:26 #185721 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Cinder verwijderen slot achterdeur Duett
Update na veel gepuzzel: niemand krijgt de cilinder uit het slot. De openingen aan de zijkanten bieden geen oplossing, ook niet bij de slotenmaker. Zelfs keyprof geeft niet thuis.

Lassen wil ook niet, zelfs bij 16A spat ie het materiaal meteen weg. Navraag leert dat dit waarschijnlijk een niet-lasbaar composiet is.

Dus op zoek naar iets van een 5x5 mm koker: niet te vinden, dus die moet ik gaan maken op 1 of andere manier.
En dan verlijmen met ... wat werkt dan het beste? Epoxy lijm?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2019 10:19 #185874 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Cinder verwijderen slot achterdeur Duett
Nog een laatste update: het slot lijkt volgens enkele ervaren sleutelaars niet uit elkaar te kunnen. De ring die het slot aan de buitenkant afdicht is erop geklonken of gelijmd dus de enige manier lijkt het slot dan echt kapot te maken.

De oplossing die ik dus gekozen heb, is een slot van een zijdeur gebruiken. De as is dan veel te lang maar die kun je natuurlijk op maat afzagen / flexen.

Dank voor alle hulp.

Grt
Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.