Voorstoelen 164 nieuwe hoezen... hoe ver demonteren?

Lees meer
24-09-2019 21:15 #185351 door 14508-dummy
Goedenavond,

Na sparen eindelijk twee mooie nieuwe leren hoezensets voor de voorstoelen van mijn 164 (1971) gekocht. Direct begonnen met de bijrijdersstoel natuurlijk.

Ik ben niet onervaren met stoelen, maar loop nu even vast. De vraag is: moet ik het hele scharniermechanisme demonteren om de hoes op de rugleuning erover te zetten, en dan het scharniermechanisme er weer op zetten, of kun je volstaan met de hoes ertussen wurmen (waarna de hoes op spanning gezet wordt door de ijzeren staafjes, volgens mij net als in de amazon)? Ik zie namelijk nogal tegenop het demonteren van de scharnieren - ze hebben het indrukwekkend complex gemaakt!

Het onderdelenboek van Volvo hielp me ook al niet echt verder...

Wie heeft tips? Dankbij voorbaat!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2019 12:49 #185353 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Voorstoelen 164 nieuwe hoezen... hoe ver demonteren?
Volgens mij is demonteren de beste optie. Maar: op de foto is te zien dat je ondersteunings-banden ook aan vernieuwing toe zijn. Zou ik zeker doen anders bestaat het risico dat je mooie nieuwe hoezen snel gaan scheuren op de naden.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2019 22:41 #185364 door 14508-dummy
Beantwoord door 14508-dummy in topic Voorstoelen 164 nieuwe hoezen... hoe ver demonteren?
Bedankt voor de tip Paul! Daar moet ik inderdaad ook iets mee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.