Vinyl schilderen met Sikkens latex zijdeglans

Lees meer
15-05-2019 13:20 #183388 door 13938-dummy
Vinyl schilderen met Sikkens latex zijdeglans is gemaakt door 13938-dummy
Hallo Allemaal,
In 2012 kocht ik mijn Amazon 121 1967 en ben ik begonnen aan de restauratie. Omdat er aan de bovenkant van de achterbank en de zijflanken brandvlekken door de zon op het vinyl waren gekomen, ben ik toen op zoek gegaan naar verf. Ik kreeg de exacte kleur voor vinyl toen nergens gevonden. Dus destijds met de losse zitting van de voorstoel binnengestapt bij een Verfspeciaalzaak. Deze kunnen door scanning de exacte kleur bepalen en zij adviseerde Sikkens Latex Zijdeglans en voor 3 tientjes kreeg ik een literblik mee. Met een kwastje voor de naden en een rolletje voor het oppervlak verdwenen de vlekken op het vinyl als sneeuw voor de zon en leek het als nieuw. Dit opende de deur naar hoofdsteunen vóór én achter, die ik van bruin ook naar creme kon brengen met de sikkensverf, alsmede ook de middenarmsteun, die helemaal zwart was.

Het is echter wel zo dat op de plekken die echt gebruikt en aangeraakt worden, zoals bijvoorbeeld de middenarmsteun, nu na 7 jaar wel weer een verfbeurtje nodig hebben, maar de achterbank en de hoofdsteunen zijn na 7 jaar nog steeds prachtig.
Bietje overenthousiast geworden dacht ik dit jaar, laat ik de tunnel ook maar eens schilderen in creme !! Zou het geen gezicht zijn kon ik hem altijd wel weer zwart spuiten. Ik vond het echter wel bijzonder en zoals jullie weten, komt dan van het een het ander en heb ik het vinyl dashboard en de binnenring van het stuur ook van zwart naar creme gemaakt.
Kmoest in het begin wel ff wennen, maar als geheel vind ik het een mooie combinatie nu en kan ik er enorm van genieten tijdens het rijden enzo.
Tja, mederollers, het moet niet gekker worden hè.
Maar goed, ik wilde dit toch graag even met jullie delen.
Fijne Lente & Zomer gewenst.
Cees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2019 21:33 #183396 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Vinyl schilderen met Sikkens latex zijdeglans
Ziet er gedurfd uit Cees past mooi bij de sigaar ;-)

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-05-2019 15:45 #183406 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Vinyl schilderen met Sikkens latex zijdeglans
Nice, ook ik in 2005 ooit is de hemel bekleding van mijn Opel Admiral gerold met verf op terpentine basis, de gebruikte lijm kwam erdoor heen wat een vieze bruingele kleur tot gevolg had. Verf een beetje verdund en de hemel goed ontvet en rollen maar. Zit er nu nog op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.