Amazon stoelen meer recht op zetten

Lees meer
21-02-2019 08:55 #182079 door Chris Caenen
Amazon stoelen meer recht op zetten is gemaakt door Chris Caenen
De voorsteoelen van mijn amazon kunnen middels de draaiknop maar beperkt kantelen. Volgens mij is dit normaal. Als ik de leuning in de meest rechtop stand zet vindt ik de stoel nog steeds niet fijn zitten. Naar mijn smaak zou de leuning nog een stuk meer recht op moeten.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Is er een oplossing voor? Ik heb al verschillende Amazones gezien met andere voorstoelen. Is dit de reden dat mensen dit doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2019 10:50 #182083 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon stoelen meer recht op zetten
Je kunt de stoel aan de achterkant iets hoger zetten of /en aan de voorkant iets lager. Het rugdeel staat dan rechter .
Het mooiste is natuurlijk zgn. ‘slaapbeslag ‘ kopen. De rugleuning is dan heel makkelijk in elke gewenste stand naar voren of naar achteren te plaatsen. Er is maar een nadeel : slaapbeslag is vrij duur : een complete set voor twee stoelen links en rechts kost naar gelang de staat waarin de set zich bevindt tussen 250 en 1000 euro. Goed functioneren is natuurlijk een belangrijke voorwaarde en verder bepaalt de staat van het chroom en de aanwezigheid van de bedieningsknoppen enz . de prijs. Een goede linkerkant is door meer gebruik schaarser dan de rechterkant .Hierdoor is de prijs van het beslag voor de rechter stoel iets minder moeilijk te verkrijgen. Het beslag voor rechts kan ook links worden geplaatst, maar de bediening zit dan in het midden dus aan de verkeerde kant. Maar het werkt wel.Wanneer je slaapbeslag overweegt stuur me dan even een persoonlijk bericht. Mijn zoon heeft nog wel slaapbeslag te koop in verschillende prijsklassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2019 11:54 #182085 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Amazon stoelen meer recht op zetten
Om eerlijk te zijn ben ik niet van plan om slaapbeslag te kopen.Deze zijn inderdaad heel prijzig. Hopelijk zijn er nog andere oplossingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2019 15:21 #182087 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Amazon stoelen meer recht op zetten
Je zou ook kunnen overwegen om in je Amazon stoelen uit een andere wagen te zetten. Stoelen van een SAAB zijn bv ook heel comfortabel. Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden met al dan niet meer of minder nood tot aanpassing, maar die details ken ik niet.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2019 16:56 #182088 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Amazon stoelen meer recht op zetten
Ik ga inderdaad ook kijken naar andere stoelen. Ze moeten wel bruin zijn zodat ze enigsinds passen bij het huidige interieur. Ik sta open voor suggesties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2019 19:35 #182089 door Peter Smeets
Beantwoord door Peter Smeets in topic Amazon stoelen meer recht op zetten
Dan is misschien een vroege 140 stoel een optie, die kan er zo in. Met wat geluk vind je ze in een passende kleur De rugleuning is, als ik me goed herinner, traploos instelbaar met een hendel.

122S B16B '61
240GL sedan '88
940 Polar estate '94

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2019 19:40 #182090 door Peter Smeets
Beantwoord door Peter Smeets in topic Amazon stoelen meer recht op zetten
Zoiets bv......

122S B16B '61
240GL sedan '88
940 Polar estate '94
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2019 19:47 #182091 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Amazon stoelen meer recht op zetten

Peter Smeets schreef : Zoiets bv......


Doe mij die maar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2019 09:43 #182101 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Amazon stoelen meer recht op zetten

Niek de Boer schreef : Je kunt de stoel aan de achterkant iets hoger zetten of /en aan de voorkant iets lager. Het rugdeel staat dan rechter .
Het mooiste is natuurlijk zgn. ‘slaapbeslag ‘ kopen. De rugleuning is dan heel makkelijk in elke gewenste stand naar voren of naar achteren te plaatsen. Er is maar een nadeel : slaapbeslag is vrij duur : een complete set voor twee stoelen links en rechts kost naar gelang de staat waarin de set zich bevindt tussen 250 en 1000 euro. Goed functioneren is natuurlijk een belangrijke voorwaarde en verder bepaalt de staat van het chroom en de aanwezigheid van de bedieningsknoppen enz . de prijs. Een goede linkerkant is door meer gebruik schaarser dan de rechterkant .Hierdoor is de prijs van het beslag voor de rechter stoel iets minder moeilijk te verkrijgen. Het beslag voor rechts kan ook links worden geplaatst, maar de bediening zit dan in het midden dus aan de verkeerde kant. Maar het werkt wel.Wanneer je slaapbeslag overweegt stuur me dan even een persoonlijk bericht. Mijn zoon heeft nog wel slaapbeslag te koop in verschillende prijsklassen.


Begrijp ik goed dat slaapbeslag gemonteerd kan worden op een standaard stoel en het gehele verstellingsmechaniek (zie: www.volvokv.nl/media/com_hikashop/upload/670971.jpg) vervangt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2019 09:52 #182102 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Amazon stoelen meer recht op zetten
Ja

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.