Hoe demonteer je de ventilatie openingen in een p1800?

Lees meer
28-10-2018 20:55 #179958 door Martijn Thijssen
Ik ben onlangs begonnen met de restauratie van mijn p1800. Dat gaat rigoureus. Ik haal hem tot het laatste boutje uit elkaar. Nu loop ik tegen het volgende aan. Onder de het dash zitten aan weerszijden twee ventilatie-mechanieken. Die worden bediend met een kabel die met een beugeltje op het mechanisme vastzit. Ik ben een beetje beducht om dit te demonteren. Je kunt er moeilijk bij en de kabel zit onder een hoekje in het mechanisme gehaakt. Heeft iemand een idee hoe je dit het beste kunt demonteren?

Vast dank voor reactie! Martijn Thijssen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2018 16:38 #179988 door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic Hoe demonteer je de ventilatie openingen in een p1800?
Martijn,

De ventilatieboxen zitten in rubbers gemonteerd. Ze kunnen van binnenuit eruit gedrukt worden. Omdat ze vaak lekken worden ze ook wel eens vast gekit of gelijmd. Ze zitten daarom mogelijk erg vast. Ook zullen oude rubbers niet meewerken. Ik heb mijn kleppen gerestaureerd en met een nieuw rubber met wat ruitenkit weer gemonteerd.

Zie ook de fotos.

succes Rudi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2018 18:46 #179994 door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic Hoe demonteer je de ventilatie openingen in een p1800?
Hoi Rudi,

Dank je wel. Dat ziet er weer spic en span uit! Even voor mijn duidelijkheid; druk je ze van beneden naar boven?

Vast opnieuw dank! Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2018 09:18 #180003 door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic Hoe demonteer je de ventilatie openingen in een p1800?
Martijn,

Om ze te verwijderen: van onder het dashboard naar buiten duwen.
Monteren: omgekeerde volgorde.

succes,Rudi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2018 21:12 #180019 door Martijn Thijssen
Beantwoord door Martijn Thijssen in topic Hoe demonteer je de ventilatie openingen in een p1800?
Hoi Rudi,

Ik heb ze er inmiddels uit. Met enig schaamrood op de kaken dat ik er zelf niet uitkwam want het was wel erg simpel. Om een of andere reden had ik alleen van beneden naar boven gekeken, en niet in de ventilatie opening....

Hoe dan ook, ze zijn er uit en ze zien er goed uit. Ik denk zelfs dat ik de rubber ga behouden.

Nogmaals dank! Martijn
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.