stoffen "tochtstrip" langs portieropening vervangen, tips?

Lees meer
29-08-2018 09:38 - 29-08-2018 09:43 #178656 door Hans W.
hallo, de stoffen pees langs de portieren is versleten. Iemand tips hoe ik die het beste langs de dakrand/ het hemeltje kan de- en monteren? ik heb er al eens een uitgehaald, hij zit met kleine weerhaakjes op zijn plek. het monteren deed ik met een plamuurmes. maar het voorzichtig demonteren (zodat het hemeltje zo netjes mogelijk blijft zitten)
is lastiger?
en, het is een prijzig iets heb ik begrepen 10 euro/meter (3,60 meter per kant in een combi), zijn er alternatieven voor?

Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2018 00:47 #178684 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stoffen "tochtstrip" langs portieropening vervangen, tips?
IK heb de oude van nieuwe stof voorzien, heb dit bij een naaister laten doen.
Ik weet niet of dat je iemand heb die een beetje handig is met een naaimachine?

dat is het gooedkoopste en zeker net zo goed.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2018 00:52 #178685 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stoffen "tochtstrip" langs portieropening vervangen, tips?
Het demonteren is met een niet te breed plamuurmes aan de zijde van het hemeltje van de haakjes zien te krijgen en er uit trekken.
Monteren is de montage lip bij elkaar en tussen hemel en carosorie duwen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2018 16:50 #178698 door Hans W.
Johan bedankt, dat ga ik eens proberen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2018 08:48 #179020 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stoffen "tochtstrip" langs portieropening vervangen, tips?
Beste Hans, lukt het niet om de tochtstrip goed te krijgen is dit www.adamscc.nl/catalog/product_info.php?...342&products_id=8123 misschien een optie.
Ik zou wel naar een duidelijkere foto vragen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2018 23:20 #179063 door Hans W.
Lijkt wel wat, ze hebben het in verschillende kleuren, zal er volgende week eens langsrijden en evt wat foto's maken.
Bedankt voor de tip. Inmiddels kreeg ik ook een tip om keeperband te kopen, dat is er in 7 cm breed, is alleen het netjes naaien nog iets om uit te zoeken, het moet wel strak langs de rubber pees...m

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2018 01:22 #179070 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stoffen "tochtstrip" langs portieropening vervangen, tips?
Is de rubber pees niet meer te redden zou je eventueel dit www.adamscc.nl/catalog/product_info.php?...328&products_id=7974 kunnen gebruiken.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2018 06:38 #179072 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stoffen "tochtstrip" langs portieropening vervangen, tips?
Beste Hans, als je volgende week toch lamgs Adams gaat zou je dit rubber www.adamscc.nl/catalog/product_info.php?...328&products_id=8328 eens kunnen vergelijken met de aangehechte foto.

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2018 14:24 #179089 door Hans W.
Johan, dat zal i k doen en evt ook daar een foto van maken. je bedoeld de raamlikker - buitenzijde?

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2018 00:37 #179112 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stoffen "tochtstrip" langs portieropening vervangen, tips?
Ja die bedoel ik er staan geen maten bij vandaar.

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.