bekleding rugleuning vernieuwen amazon

Lees meer
28-06-2018 18:32 #177498 door 07736-dummy
bekleding rugleuning vernieuwen amazon is gemaakt door 07736-dummy
Ik ben bezig om de rugleuning van mijn Amazon 1966 te vervangen. Ik zit alleen even te zwoegen op die twee ijzerenstangetjes die in een rails moeten worden geschoven. Er is een dikkere staaf en een dunnere. Waar plaats je de één en waar de ander en welke doe je dan eerst in de rails? Wie kan mij een handige tip geven om de montage goed af te ronden.
Bij voorbaat dank,
Freek

freek pul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2018 21:48 #177503 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic bekleding rugleuning vernieuwen amazon
Hoi Freek, ik denk dat er al e.e.a. Over geschreven is, maar anders bij deze. Vervang ook gelijk de vulling ! Anders verkeerde zuinigheid en een veel beter comfort. Belangrijkste is dat je de boel maximaal van boven bij de rug naar de onderzijde van de rug stroopt. Idealiter een klusje voor met 2 personen.

Als je aan de onderzijde bent, eerst de DIKKE staaf er in zijn geheel in, immers die heeft de meeste ruimte nodig. Daarna met de handen de volgende zoom iin de rails duwen en daar de dunne staaf doorheen duwen.

Kwetsbaar spul, gebruik eventueel houten wiggen (houten wasknijper even slopen) om de zoom er in zijn geheel in te krijgen alvorens je druk met de dunne staaf gaat uitoefenen, als de boel scheurd, zonde.

Als laatste de krammen aan de zijkant.

Het kan alleen, maar met het laatste deel zijn een paar extra handjes erg handig.

Succes,

Ernest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2018 08:07 #177509 door 07736-dummy
Beantwoord door 07736-dummy in topic bekleding rugleuning vernieuwen amazon
Beste Ernest,
Dank voor je antwoord. De tip van de wigjes is prima. Het is inderdaad een klusje voor z'n tweeën.
Het zoeken op de site naar 'rugleuning vernieuwen' en ook andere zoekwoorden, leverde mij niet het bruikbare op. Ik zit daar altijd een beetje mee te tobben. Vandaar dat ik blij ben dat jij de moeite hebt genomen om de gebruiksaanwijzing als antwoord op mijn vraag te geven.
Groet, freek

freek pul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.