Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp Warme lucht uit verwarming

Warme lucht uit verwarming 12 juni 2018 08:35 #177256

• Chris Caenen
  • Chris Caenen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
De 144 van mijn vader blaast alleen maar warme lucht uit de verwarming ongeacht of deze aan of uit staat. Weet iemand wat hiervan de reden kan zijn?

Hij gaat donderdag een paar dagen weg en het is niet en het is niet erg comfortabel met een verwarming die aan blijft staan. Is er een snelle oplossing hiervoor om de verwarming uit te zetten?

Alvast bedankt,

Warme lucht uit verwarming 12 juni 2018 12:35 #177259

• roland klinkenberg
  • roland klinkenberg's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
De hoeveelheid warme lucht word geregeld door de kachelkraan. Deze bepaald hoeveel (warme) koelvloeistof er door de kachel radiateur stroomt.
De warme lucht bedienings-schuif zit d.m.v. een kabel verbonden met de kachelkraan. Het kan zijn dat de verbinding niet meer in orde is en dat de kachel kraan dus altijd open staat. Dit kan een kwestie zijn van een los schroefje oid...
Mocht dit niet lukken dan kun je als tijdelijke oplossing de kachelkraan handmatig terug te duwen zodat hij dicht staat.
Het kan ook zijn dat het binnenste rubber in de kachelkraan niet meer goed afsluit. In dat geval kun je de kachelkraan beter vervangen.

Warme lucht uit verwarming 12 juni 2018 13:28 #177260

• Chris Caenen
  • Chris Caenen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
Dank je wel Roland.

Mijn vader had het ook al over die kachelkraan maar hij zij ook dat deze niet makkelijk te bereiken is. Ik heb het zelf nog niet gechecked maar kan jij aangeven waar deze zit? Moet je het dashboard demonteren om aan deze kraan te komen?

Warme lucht uit verwarming 12 juni 2018 14:00 #177261

• roland klinkenberg
  • roland klinkenberg's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
De kachelkraan zit achter het dashboard, beetje rechts onder het stuur. Je kan er bij zonder het dashboard los te halen.
Het is wel makkelijker als je het onderste gedeelte van het dashboard (met de deksel van de zekeringen) los haalt...
  • Pagina:
  • 1