Bagage roldekje Amazon Combi
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-02-2018 17:15 #174955
door Arno Kuiter
Bagage roldekje Amazon Combi is gemaakt door Arno Kuiter
Heel graag zou ik de bagage ruimte af willen schermen met een roldekje.
Soms is dat wel handig als er spullen in het zicht liggen die niet meteen een aanleiding moeten zijn om mijn raam in te gooien.
Het is niet standaard voor deze auto, dat weet ik.
Wie heeft er een tip of ervaring met een roldekje uit een andere auto die past of makkelijk pas te maken is?
Ben benieuwd
Soms is dat wel handig als er spullen in het zicht liggen die niet meteen een aanleiding moeten zijn om mijn raam in te gooien.
Het is niet standaard voor deze auto, dat weet ik.
Wie heeft er een tip of ervaring met een roldekje uit een andere auto die past of makkelijk pas te maken is?
Ben benieuwd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-02-2018 18:34 - 04-02-2018 18:35 #174960
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Bagage roldekje Amazon Combi
Als ik het me goed herinner dan had René Minnebo zoiets moois dit in zijn wagen gemaakt. Kan het helaas niet meer vinden op het forum. Stuur hem anders even een pbtje
Laatst bewerkt 04-02-2018 18:35 door Rob Baeten.
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-02-2018 19:50 #174964
door Arno Kuiter
Beantwoord door Arno Kuiter in topic Bagage roldekje Amazon Combi
Dank voor je tip Rob, ga ik doen.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-02-2018 20:11 #174965
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Bagage roldekje Amazon Combi
Arno ik zal even met de ipad vanuit photobucket wat scherm foto’s maken en deze dan op het forum plaatsen. Kan mij herinneren dat ik ergens in een topic de foto’s nog niet zo lang geleden heb geplaatst zal eerst de topic opzoeken en als dat niet lukt dan plaats ik wat foto’s vanuit photobucket.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-02-2018 20:55 #174968
door René Minnebo (GAST)
Er is gebruik gemaakt van gordijn roede beugels die aangepast zijn (bovenkant iets afgeslepen) CV pijp 15 mm. Rubber dopjes, krimpkous en een stukje koper 12. En vinyl in de kleur van de stoelen. Ik had wel een reserve wiel in mijn combi maar zonder reservewiel kan het ook. Als je mijn oplossing niet Oke vind kun je ook is kijken of je een 245 rolhoes zou kunnen demonteren en die dan inkorten. De uitdaging is dan om de oprolveer weer op spanning zien te krijgen.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-02-2018 23:22 #174977
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Bagage roldekje Amazon Combi
Bovenstaande oplossing is prachtig, een oplossing die ik een keer heb gemaakt was een bestaande rolhoes van een Mistubishi Space Wagon ( '98 type geloof ik) aanpassen. Die was iets te breed en wel op lengte. Misschien een idee om een keer op de sloop te kijken naar een rolhoes die qua maat in de buurt komt? Met een paar steuntjes die de hoes in de breedte ondersteunen kom je een eind. En in de breedte zijn ze goed aan te passen. Als ze smaller moeten in ieder geval ... -
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-02-2018 23:38 #174978
door René Minnebo (GAST)
9 van de 10 keer staat het reservewiel in een combi rechtop omdat de gastank de ruimte van het reservewiel heeft ingepikt. Hierdoor kom je met een rolhoes niet weg. Vandaar dat ik gekozen had voor deze oplossing.