Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
12-11-2017 16:54 #173233 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Maar goed Marijn,

om op je vraag terug te komen, origineel slaapbeslag was een accessoire m.u.v. de GT en inmiddels zeldzaam en dus kostbaar. In mijn rijdende opknapper zaten bij aankoop Volvo 340 stoelen, die ook heerlijk zitten en mooi naar voor klappen. De stoelen uit een 142 of een 242 zijn ook prima passend te maken. Verder kan je nog kijken naar 2-deurs van andere merken, zoals renault waarin ook vaak mooie stoelen zitten. Het onderstel is vaak gemakkelijk om te bouwen (te lassen)

Succes met je zoektocht, en informeer eens bij een sloopbedrijf bij je in de buurt!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2017 17:43 #173237 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Volgens mij zijn stoelen van een klassieke SAAB ook een optie, dan wel passend te maken. Ik geloof tenminste dat ik die al eens ergens in een oude Volvo heb gezien.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2017 22:19 #173245 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Klopt !

In mijn Ama combi heb ik stoelen die uit een Saab komen, vermoedelijk Saab 99 van ca 1985.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 01:53 #173248 door Marijn Sluis
Beantwoord door Marijn Sluis in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Dank voor de reacties! Stoelen uit een Saab lijkt mij een erg grappige operatie, misschien maar eens na kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
13-11-2017 08:13 #173249 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
de 340 stoelen van een twee deurs klappen als ik het mij goed herinner niet alleen naar voren weg maar ook een beetje schuin om meer ruimte te creëren. Volgens mij was dat nog een DAF ding.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-11-2017 20:42 - 19-11-2017 20:46 #173368 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Ik heb er ook wel eens naar gezocht.

Ik kon niet geloven dat het slaapbeslag enkel voor de Volvo is geleverd.
Aan foto's te zien leek het of sommige Mercedes'en er ook mee waren afgeleverd.

Verder nooit meer onderzoek naar gedaan, dus kan niet bevestigen of het klopt


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2017 09:44 #173371 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Ook de stoelen van de 164 zijn makkelijk te monteren, voordeel is dat de bestuurdersstoel ook in hoogte is te verstellen, zonder de stoel te demonteren.
Heeft tevens hoofdsteunen en leer natuurlijk.
Tja, in de loop van het leven veranderd ook de smaak - over smaak valt sowieso niet te twisten - ik merk dat ik het rijden in de 145Express steeds leuker vindt.
Hij ziet er redelijk uit, hier en daar wat roest maar ongerestaureerd, technisch M41 met J-type OD, LPG onderbouw en 164 stoelen erin...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2017 13:02 - 20-11-2017 13:50 #173378 door Bernie van Eerden
Beantwoord door Bernie van Eerden in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
is dit iets voor je Marijn, of is dit te duur? www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/int...3e8&previousPage=vip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2017 23:30 #173414 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Het slaapstoelbeslag in Amazon is van het merk Recaro. Dit werd voor verschillende automerken geleverd.De pasvorm is echter verschillend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2017 16:50 #173630 door Jaap Koning (GAST)
Beantwoord door Jaap Koning (GAST) in topic Amazon slaapstand/slaapbeslag alternatieven
Ik snap jou wel Joop.

Ben zelf een redelijke purist en een echte Volvo man, dus geen spoilers en brede Amerikaanse lichtmetalen velgen enzo.
Het rijden in bv een Amazone lijkt goedkoop, maar dat is het dus niet. Er is namelijk altijd wel wat te repareren na 50 jaar. Iedereen heeft een eigen budget en behoefte aan hoge originele afwerking.

Maar laten we wel proberen om deze prachtige auto 's zo lang mogelijk op de weg te houden, op welke manier dan ook!
Heb sinds kort twee Amazones en maak ze rustig aan steeds mooier, ook met goedkopere onderdelen als het moet!

Groeten, Jaap Koning
jaapkoningind@gmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.