Dashboardbekleding bevestiging

Lees meer
27-10-2017 09:05 #172828 door Chris Caenen
Dashboardbekleding bevestiging is gemaakt door Chris Caenen
Mijn dashboardbekleding heeft scheuren en toen ik de auto kocht zat er een extra (tweedehands) dashboardbekleding bij. Gisteren heb ik de oude bekleding verwijderd en heb ik de lijmresten zo goed mogelijk verwijderd. Nu heb ik advies nodig hoe ik de nieuwe bekleding het beste kan bevestigen. Is lijmen de enige optie? Welke lijm dien ik dan te gebruiken? Mijn voorkeur gaat uit naar klemmen onder de chrome rand maar deze bevestiging is niet vast genoeg om de bekleding op zijn plaats te houden. Deze schuift dan weer terug omhoog. Zijn er nog andere manieren om de bekleding te bevestigen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2017 14:43 #172832 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Dashboardbekleding bevestiging
Chris lijmen met ouderwetse Bisontix geeft prima resultaten. Een goede montage lijn ook. Als je hem vervolgens kunt plakken of klimmen zodat hij op zijn gemak kan drogen is de kans groter dat je het chromen sier-randje netjes kunt monteren. dat randje houdt het dekje niet vast, het zit er meer voor de sier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2017 14:46 #172833 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Dashboardbekleding bevestiging
Maar de lijm doet dit wel? Ik moet er best hard aan trekken wil de bekleding tot onder de chrome strip komen. Het is een tweedehands dashboard dus het kan goed dat het iets korter is geworden of meer onder spanning staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2017 15:26 #172834 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dashboardbekleding bevestiging
Ja,gebruikte dashboarddekjes zijn meestal behoorlijk gekrompen,maar een nieuw exemplaar kun je monteren zonder te lijmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2017 16:12 #172836 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Dashboardbekleding bevestiging
Als je hem wilt lijmen kun je er ook voor kiezen om dat onderste stukje waar ook de gaatjes inzitten waar de strip doorheen moet er netjes recht af te snijden en voordat je het dekje monteert een zwart strookje skaiy op het dashboard te plakken en daar je dekje overheen. Dat staat veel netter dan dat je op de lak kijkt omdat het dekje niet lang genoeg is. Niek heeft gelijk maar een nieuwe kost wel een beetje geld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2017 17:22 #172859 door Edwin ten Haken
Beantwoord door Edwin ten Haken in topic Dashboardbekleding bevestiging
Ik heb zelf sikaflex gebruikt voor het bevestigen van de bekleding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.