Likrubber zit los
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-07-2017 11:54 #170626
door Peter Rumen
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Likrubber zit los is gemaakt door Peter Rumen
Van mijn P1800S zit het likrubber van het linker portier niet goed vast waardoor het bij het uitzetruitje iets omhoog staat. Op de foto's kun je zien dat een paar klemmetje hebben losgelaten. Om de klemmetjes weer goed vast te zetten zou de ruit er uit moeten, maar dat wil ik nu net voorkomen omdat deze in een rubber zit geklemd. Eigenlijk wil ik de ruit iets laten zakken zonder deze te verwijderen. Is daar een handigheidje voor om het geheel iets (2-3 cm) te laten zakken zodat ik net aan de klemmetje kan komen om het likrubber weer vast te zetten.
Wie heeft er tips?
Wie heeft er tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20-07-2017 12:21 #170628
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Likrubber zit los
Ja, dat is een lastig klusje, het voorste klemmetje is eruit gevallen.
ik snij/knip dat voorste stukje bij, zodanig dat hij netjes over de chromen verticale raamstijl past en aansluit
Dan plak ik het rubber goed vast.
Vooral esthetisch een verbetering, waarschijnlijk ook beter afdichtend
ik snij/knip dat voorste stukje bij, zodanig dat hij netjes over de chromen verticale raamstijl past en aansluit
Dan plak ik het rubber goed vast.
Vooral esthetisch een verbetering, waarschijnlijk ook beter afdichtend
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-07-2017 19:43 #170632
door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Likrubber zit los
Ed, jou oplossing vind ik niet voor de hand liggend. Ik heb al vaker het rubber omlaag proberen te duwen maar het heeft geen effect. Het liefst heb ik het rubber weer in de klemmetjes zitten.
21-07-2017 15:16 #170644
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Likrubber zit los
Eh, dat bedoel ik ook, eerst klemmetje er op, dan zodanig bijknippen dat hij er goed langs loopt.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
21-07-2017 18:33 #170651
door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Likrubber zit los
Beste Ed,
Er zat een klemmetje vast tussen de verticale stijl en daar was geen beweging in te krijgen. Ik heb de ruit ongeveer 1cm kunnen laten zakken door het onderste stootrubber los te draaien maar daardoor zit toch nog net het glas voor de voorste klemmetjes. Ik heb met een dunne schroevendraaier liggen pielen maar gaf niet het gewenste resultaat. Je krijgt met geen mogelijkheid het rubber in het klemmetje gedrukt. Wat ik heb gedaan is 1cm van de stalen strip bij de voorzijde afgeknipt zonder aan het rubber te knippen. Zwarte kit over een lengte van 15 gedaan en het lik rubber goed aangedrukt en hopen dat het nu goed blijft zitten. Zal er nog een foto aan toevoegen.
Er zat een klemmetje vast tussen de verticale stijl en daar was geen beweging in te krijgen. Ik heb de ruit ongeveer 1cm kunnen laten zakken door het onderste stootrubber los te draaien maar daardoor zit toch nog net het glas voor de voorste klemmetjes. Ik heb met een dunne schroevendraaier liggen pielen maar gaf niet het gewenste resultaat. Je krijgt met geen mogelijkheid het rubber in het klemmetje gedrukt. Wat ik heb gedaan is 1cm van de stalen strip bij de voorzijde afgeknipt zonder aan het rubber te knippen. Zwarte kit over een lengte van 15 gedaan en het lik rubber goed aangedrukt en hopen dat het nu goed blijft zitten. Zal er nog een foto aan toevoegen.
- Sander Noordervliet
-
- Junior lid
-
- Gaat niet bestaat niet
Minder
Meer
24-07-2017 13:17 #170719
door Sander Noordervliet
Beantwoord door Sander Noordervliet in topic Likrubber zit los
Ik ben ook aan het klooien met het terugplaatsen van de chromen strips en nieuwe likrubbers op mijn ES. Ik denk dat ik ontdekt heb hoe e.e.a. hoort te zitten (dus met 6 clipjes nr 664872 uit de shop zowel de lijst als het likrubber vastzetten?) Maar om nou te zeggen dat dit stevig zit... Wat extra kit heb ik geprobeerd maar ik ben slecht met kit dus dat wordt een zooitje... Wat me wel opvalt is dat het likrubber te kort is om voorbij de stijl van het tochtraam te komen. Dit in tegenstelling tot het rubber op de bovenstaande foto. Ik lees mee voor meer tips!
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-07-2017 18:28 #170728
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Likrubber zit los
Hallo Sander,
het likrubber hoort origineel ook niet voorbij de stijl van het tochtraam te komen.
Hallo Peter,
eventueel is een deel van je probleem door het boven beschrevene ontstaan.
groeten,
Rudi
het likrubber hoort origineel ook niet voorbij de stijl van het tochtraam te komen.
Hallo Peter,
eventueel is een deel van je probleem door het boven beschrevene ontstaan.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Sander Noordervliet
-
- Junior lid
-
- Gaat niet bestaat niet
Minder
Meer
25-07-2017 08:32 #170740
door Sander Noordervliet
Beantwoord door Sander Noordervliet in topic Likrubber zit los
Dank voor de info Rudi, weer een mysterie opgelost. Hoewel ik het niet zo'n slimme constructie van meneer Volvo vind. Er kan dus altijd water in het portier lopen...