uitbouwen klokje dashboard 1800ES

Lees meer
16-07-2017 18:00 #170513 door Ron Dubbeld
uitbouwen klokje dashboard 1800ES is gemaakt door Ron Dubbeld
Heeft iemand tips om het klokje uit te bouwen bij een 1800, ik denk dat de klok zelf is overleden , kan er achter met geen mogelijkheid bij, onder het dashboard zit namelijk de airco dus daar zit geen ruimte, nu moet ik ook het bovendek vervangen maar ik ben bang dat ik er van boven helemaal niet bij kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2017 22:29 - 16-07-2017 22:30 #170528 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic uitbouwen klokje dashboard 1800ES
Hallo Ron,
kijk eens hier links op de foto:
i.ebayimg.com/images/g/d34AAOSw2xRYZ~Qq/s-l1600.jpg
Zoals je daar kunt zien, zit het klokje vast met een beugel en twee kartelmoertjes, deze kunnen normaal gewoon met de vingers losgedraaid worden. Maar als je er zo niet bij kunt zul je toch plek ervoor moeten maken. Als het je lukt het dek te verwijderen zul je er van boven bij kunnen, maar dat verwijderen zal waarschijnlijk niet makkelijk zijn. Het dashboard compleet demonteren is helaas ook niet eenvoudig, dat zit vrijwel klem en gaat er amper uit.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2017 08:29 #170532 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic uitbouwen klokje dashboard 1800ES
Het bovendeel van het dashboard vervangen zou ik niet doen, kan er niet een deel van de airco los en naar beneden ?
Dan moet je met je hand die knopjes los kunnen draaien...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2017 13:43 #170550 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic uitbouwen klokje dashboard 1800ES
Ron, ik weet niet hoe oud of je bent maar je zult op je rug moeten, bestuurdersstoel er uit, zacht matje er in leggen en op je rug onder het dashboard kruipen. Ik denk dat je er dan wel bij kan.
Vergeet niet een lamp mee te nemen anders moet je weer onder het dashboard vandaan kruipen, wel goeie oefeningen, ha ha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2017 22:38 #171362 door Ron Dubbeld
Beantwoord door Ron Dubbeld in topic uitbouwen klokje dashboard 1800ES
Beste Kees , ik kan je gerust stellen, uitbouwen van de stoel was niet nodig, klokje is er uit en inmiddels gerepareerd, kon erbij via de radio en inderdaad Ed , de schroefjes waren met de hand los te draaien,volgende uitdaging is om het bovenstuk van het dashboard te vervangen, tips om dit op de meest simpele manier te doen zijn uiteraard welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.