Leren bekleding spuiten, iemand ervaring?

Lees meer
01-03-2017 10:19 - 01-03-2017 10:19 #167043 door Hans W.
We hebben leren bekleding in de auto die behoorlijk verweerd begint te raken. Heeft iemand ervaring of tips om dit zelf opnieuw zwart te spuiten? Ik weet dat je het professioneel kunt laten doen maar dan kost het serieus geld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2017 10:29 #167044 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Leren bekleding spuiten, iemand ervaring?
Een kennis van mij is franchisemenemer van Colorglo friesland, geen idee van de prijs maar volgens mij valt het mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2017 11:07 - 01-03-2017 11:07 #167046 door Gert Vegter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2017 17:17 - 01-03-2017 18:10 #167056 door PETER Hanot (GAST)
Beantwoord door PETER Hanot (GAST) in topic Leren bekleding spuiten, iemand ervaring?
dag Hans,
2 jaar geleden heb ik de lederen zittingen en vinyl deurpanelen van een saab gespoten met spuitbusjes van www.nonpaints.com/nl/vht-vinyllak-vinyl-dye-paint-in-spuitbus, voorafgaandelijk een grondering van hun toegepast.
zij hebben een bijna eindeloos kleurenpallet. De vinyl spuitbusverf voor de deurpanelen geeft prima resultaat, maar de lederverf voor de zittingen vond ik persoonlijk behoorlijk duurder dan de HG variant, en moeilijker te verwerken en het kan afbladeren als je niet zeer grondig ontvet. De krakkelee achterbank heb ik dan maar met HG gerold, deze is nog steeds heel mooi na 2 jaar gebruik.
HG heeft dan weer niet zoveel kleuren, maar de kwaliteit is prima houdbaar (kost ca 30 euro voor de zitbanken voor en achter) en het rollen is gemakkelijker dan spuitbusjes. (De HG doos bevat grondering, rollertje en leerlak. Daarnaast heb je nog extra een fles aceton en eventueel wat schuurpapier nodig als voorbereiding)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • S. Livens - v.d. Bult (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
01-03-2017 18:47 #167057 door S. Livens - v.d. Bult (GAST)
Beantwoord door S. Livens - v.d. Bult (GAST) in topic Leren bekleding spuiten, iemand ervaring?
Probeer eens alles te poetsen met looiers beauty finish zwart
Eerst reinigen met de cleaner

Groeten Steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-03-2017 13:20 #167084 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Leren bekleding spuiten, iemand ervaring?
Ik heb ook erg goede ervaringen met HG-leerverf. Gebruikt voor het vinyl-interieur van een Amazon. Toevallig leunde de bordeaux-rode variant erg goed aan bij het originele kleur van het interieur van de Amazon. Eén kit was inderdaad net voldoende, maar om een beetje marge te hebben (bijwerken, eventueel ook nog hoofdsteunen etc) heb ik er twee gekocht. Voor 30 euro de kit kan je het niet laten doen. De verf zit er nu ook al een goeie twee jaar op en houdt nog goed. Je zou de verf ook kunnen spuiten, maar met de bijgeleverde rollers bereik je ook een heel mooi resultaat. Wel even de fohn gebruiken als je een laag hebt gelegd, om de luchtbelletjes van het rollen te laten poppen. Dan droogt het erg strak op.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2017 14:26 #167085 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Leren bekleding spuiten, iemand ervaring?
HG Leerverf werkt inderdaad goed!

Heb het dakhemeltje en de zonnekleppen ermee behandeld(volvo1800s.up2dateprojecten.nl/restauratie/dakhemel-opfrissen/), dus zeker aan een aanrader en het proberen waard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2017 14:41 #167087 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Leren bekleding spuiten, iemand ervaring?
bedankt voor de reacties. Dit is hoe het er nu uitziet, ook al lijkt het wel grijzer /witter dan in werkelijkheid..





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2017 14:47 - 02-03-2017 14:47 #167088 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Leren bekleding spuiten, iemand ervaring?
Omdat ik al lezend er achter kom dat spuiten ze wel heel "nieuw" maakt ga ik eerst de optie van Steven proberen. Soepel oud leer mag best iets doorleefd zijn wat mij betreft. Anders steekt het zo af tegen de rest van de auto.. :lol: :lol:



dit net besteld bij werkenmetmerken.nl , zit best wel prijsverschil in trouwens bij de verschillende aanbieders. prima telefonisch advies gekregen..

hou jullie op de hoogte
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2017 21:42 - 05-03-2017 21:45 #167168 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Leren bekleding spuiten, iemand ervaring?
Gisteren een proefstukje gedaan op de achterbankzitting. vooral het reinigen/ licht opschuren met een fijn schuursponsje voelt wel raar..


Nog niets gedaan..



Gereinigd / licht opgeschuurd met cleaner en een fijn sponsje



Na een keer in het leervet gezet te hebben, het resultaat komt op de foto iets vaal over maar is een enorme verbetering. Zeker als je naar het middenstuk kijkt van de zitting.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.