Katterug/Duett voorstoelen, functioneel vraagje

• 14508-dummy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-04-2016 14:54 #159791 door 14508-dummy
Uit een sloopkatterug twee redelijke nog op te knappen Katterugstoelen gevonden voor mijn Duett. Er zit geen vergrendeling op de rugleuning - je kunt ze dus altijd 'zomaar' naar voren klappen. Hoort dat zo, of mist er een onderdeel op deze stoelen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-04-2016 16:10 #159793 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Katterug/Duett voorstoelen, functioneel vraagje
Daar zal ongetwijfeld iets missen, toevallig net vanmiddag een stoel van mijn 142 gerepareerd die het zelfde probleem had. Is nodig om hem door de apk te krijgen. De veer die normaal de borging verzorgd was gebroken en nu heb ik een kleine veer gebruikt die bij de 140 serie normaal de deur opener weer op zijn plek trekt.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

• Erik van Hilten
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-04-2016 18:56 #159798 door Erik van Hilten
Beantwoord door Erik van Hilten in topic Katterug/Duett voorstoelen, functioneel vraagje
Volgens mij hoort het zo. Ik had geen vergrendeling op de stoelen in m'n katterug. En de verstelling van de helling van de rugleuning ging via een bout onderaan de rugleuning. Spartaans zeg maar :) en niet zo handig als er kleine en lange bestuurders in de auto plaatsnemen.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-04-2016 19:13 #159799 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Katterug/Duett voorstoelen, functioneel vraagje
Hoort inderdaad zo. Overigens hadden in menig automobiel van 50+ jaar oud de stoelen helemaal geen verstelbare rugleuning, dus zo'n bout was al heel wat... En er was wel meer in wagens van die tijd dat "niet zo handig" was, vergeleken met huidige maatstaven.

• 14508-dummy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-04-2016 10:29 #159820 door 14508-dummy
Beantwoord door 14508-dummy in topic Katterug/Duett voorstoelen, functioneel vraagje
Bedankt voor de reacties! Grappig, zo'n boutverstelling, was me nog niet opgevallen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD