Goedzittende voorstoelen met hoofdsteun Duett

• Thom Fransen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
17-01-2016 21:16 #157473 door Thom Fransen
Goedzittende voorstoelen met hoofdsteun Duett is gemaakt door Thom Fransen
In mijn Duett zitten op dit moment heel slechte stoelen (343 ofzo) die er ook nog heel slecht aan toe zijn.
Daarom wil ik op zoek naar andere voorstoelen (de achterbank is origineel).
Wensen:
Passend op de originele bevesting met zo weinig mogelijk aanpassingen (dus liefst Volvo)
Omklapbaar voor de instap achterin
Goed zittend ook voor langere ritten
Hoofdsteunen (liefst niet die van 240 etc. die erg modern eruit zien)
Betaalbaar.

Wat zijn jullie ervaringen (142, amazone etc?) en als je nog een foto ervan hebt is het helemaal ideaal.
Thkx!
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-01-2016 21:21 #157474 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Goedzittende voorstoelen met hoofdsteun Duett
De stoelen van het eerste type saab 900 passen op het onderstel en zitten erg fijn.

• S.P.H Simon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-01-2016 21:24 #157476 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Goedzittende voorstoelen met hoofdsteun Duett
Ik heb er 140 stoelen inzitten maar dat past niet op de originele slede, daar heb ik zelf wat voor gemaakt met L-profiel erin gelast.
Ze zitten lekkerder dan de originele stoelen maar zijn breder en passen maar net.
Heb geen foto helaas.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

• Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-01-2016 13:25 #157490 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Goedzittende voorstoelen met hoofdsteun Duett
Ik heb mijn Duett-project inmiddels verkocht (tijdgebrek) en ben aan het plaatsen van de voorstoelen nooit toegekomen, maar ik had stoelen uit een 480 aangeschaft (zwart/antraciet leren bekleding); zaten geweldig, hadden stoelverwarming, maar ogen inderdaad wel "modern".
Voor de duidelijkheid: stoelen zijn samen met de Duett verkocht.

• 14508-dummy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-01-2016 00:01 #157506 door 14508-dummy
Beantwoord door 14508-dummy in topic Goedzittende voorstoelen met hoofdsteun Duett
Ik moet ook nog stoelen kopen voor mijn Duett, en heb gedacht aan oude daf stoelen, klappen goed naar voren en zitten prima.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2016 09:10 #157511 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Goedzittende voorstoelen met hoofdsteun Duett
Ik ben bezig om er een set Amazon stoelen met hoofdsteunen in te knutselen (die heb ik nog liggen). Een set slechte Duett stoelen heb ik ook nog, die zijn volgens mij eenvoudig pas te maken op de Amazon geleiderails.

Dat past niet op de originele balkjes, maar die waren toch al zo slecht dat ik die er al uit geslepen heb. Vanaf de vloer moet ik iets nieuws opbouwen, dus dan maar meteen zo flexibel mogelijk.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2016 09:36 #157512 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Goedzittende voorstoelen met hoofdsteun Duett
De latere daf heeft vaak leuke stoelen.
wat ook gaat zijn peugeot 205 stoelen , deze staan talrijk op de sloop.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2016 23:43 #157536 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Goedzittende voorstoelen met hoofdsteun Duett
Ik ben niet echt bekend met PV / Duett, maar had met mijn '62 Amazon de volgende ervaring:
ook die wilde ik voorzien van de latere orthopedische stoelen, alleen pasten de sleden niet.
Maar wel na het 180º draaien van de achterste bevestigingen die op de vloer zitten.
Bij de Amazon is dat zo gedaan, ik weet dus niet hoe dat bij de PV casu quo Duett zit.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat dit zondermeer moet kunnen, aangezien de 1965 PV's ook orthopedische stoelen hadden.
Voor mijn rug zijn dit de beste stoelen, de stoelen uit de 100, 200, 300, 700 noch 900 series kunnen mij bekoren.
Ah, Saab komt in de buurt. ( 90 / 900 serie )

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD