binnenbekleding deurpanelen
- Kees Kleinendorst
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-08-2015 14:03 #153573
door Kees Kleinendorst
binnenbekleding deurpanelen is gemaakt door Kees Kleinendorst
Bij mijn zoektocht naar alternatieven voor de -meestal verroeste - metalen clips waarmee de deurpanelen zijn vastgemaakt, heb ik heel internet afgestruind voor kunststof alternatieven.
Heb wel wat kunnen vinden, maar minimale afname 200 stuks en dan moeten ze nog worden verlijmd. Ook de kosten zijn dan te hoog voor een hobby-ist.
Ik vond een alternatief in het vloeibare plastic:
originele clipjes ontroesten met anti-roest; behandelen met roestbeschermer en dan dippen in de vloeibare plastic.
Even laten uitdruipen (ijzerdraadje helpt voor de dichte hoekjes), regelmatig keren en klaar.
Kosten: vloeibare plastic bij Conrad 19,95; anti-roest ca 10 euro en dat is het.
Leuk werk en met een half uur heb je de klus geklaard.
Mijn zoon zal over 15 jaar kunnen melden of ze inderdaad roestvast hun taak hebben volbracht.
Overigens behandel ik ook de doorvoeren van de bedrading (o.a.0 bij de stadslichten etc) hiermee: waterdichtheid gegarandeerd.
Na droging blijft het plastic namelijk elastisch.
Heb wel wat kunnen vinden, maar minimale afname 200 stuks en dan moeten ze nog worden verlijmd. Ook de kosten zijn dan te hoog voor een hobby-ist.
Ik vond een alternatief in het vloeibare plastic:
originele clipjes ontroesten met anti-roest; behandelen met roestbeschermer en dan dippen in de vloeibare plastic.
Even laten uitdruipen (ijzerdraadje helpt voor de dichte hoekjes), regelmatig keren en klaar.
Kosten: vloeibare plastic bij Conrad 19,95; anti-roest ca 10 euro en dat is het.
Leuk werk en met een half uur heb je de klus geklaard.
Mijn zoon zal over 15 jaar kunnen melden of ze inderdaad roestvast hun taak hebben volbracht.
Overigens behandel ik ook de doorvoeren van de bedrading (o.a.0 bij de stadslichten etc) hiermee: waterdichtheid gegarandeerd.
Na droging blijft het plastic namelijk elastisch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.