Andere gordels in een P1800
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
31-05-2015 10:33 #151843
door Willy Beer
Andere gordels in een P1800 is gemaakt door Willy Beer
Ik zou graag 3-punts rolgordels plaatsen in mijn P1800S (1965). Wie heef hier ervaring mee? Tweedehands?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Minder
Meer
31-05-2015 20:18 #151857
door P. Niem
1800E
vimeo.com/volvoac
Beantwoord door P. Niem in topic Andere gordels in een P1800
Ik heb 3-punts Carpoint rolgordels a € 50,- per stuk in mijn 1800E. Werkt perfect.
Het ophanghaakje heeft geen functie meer bij dit soort gordels. De unit tussen de stoelen kun je helaas niet neer gebruiken. Die zul je moeten vervangen door de meegeleverde klikunits met de losse banden.
Gordels kun je beter nieuw kopen. Bij oude gordels gaat de rek eruit (zeker wanneer ze ooit nodig zijn geweest). Rek is prettig in het geval van een botsing want dan duurt de vertraging van je lichaam langer.
Het ophanghaakje heeft geen functie meer bij dit soort gordels. De unit tussen de stoelen kun je helaas niet neer gebruiken. Die zul je moeten vervangen door de meegeleverde klikunits met de losse banden.
Gordels kun je beter nieuw kopen. Bij oude gordels gaat de rek eruit (zeker wanneer ze ooit nodig zijn geweest). Rek is prettig in het geval van een botsing want dan duurt de vertraging van je lichaam langer.
1800E
vimeo.com/volvoac
31-05-2015 20:51 #151860
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Andere gordels in een P1800
Ik heb laatst een Volvo 965 gesloopt en het bleek dat de rolgordel van de voorstoelen, perfect in een Amazon past
Belangrijk is dat je de complete set hebt.
Ze zijn kwalitatief veel beter dan die ik vroeger had, denk da je deze gemakkelijk op de Volvo Beurs kunt bemachtigen.
Origineel heeft dit type gordelspanners, Ik ga nog proberen dit mechaniek ook over te zetten.
Heb achterin geen gordels,maar denk dat de zelfde donor gordels van de achterstellen ook prima in de Amazon of 144 passen.
Belangrijk is dat je de complete set hebt.
Ze zijn kwalitatief veel beter dan die ik vroeger had, denk da je deze gemakkelijk op de Volvo Beurs kunt bemachtigen.
Origineel heeft dit type gordelspanners, Ik ga nog proberen dit mechaniek ook over te zetten.
Heb achterin geen gordels,maar denk dat de zelfde donor gordels van de achterstellen ook prima in de Amazon of 144 passen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Saskia De Vos
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-06-2015 13:55 #151876
door Saskia De Vos
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Andere gordels in een P1800
Je kan altijd de originele gespen en sluitingen blijven behouden, ook dus deze op de middentunnel. Het vraagt alleen iets meer werk, gezien je de gespen van de rolgordels moet losmaken en verwijderen. Daarna zet je de oude gespen over en laat de boel netjes en degelijk stikken door een schoenmaker of iets dergelijks. Heb ik ook gedaan bij mijn Amazon en het werkt perfect.
Voor achterin is het iets complexer, daar je de meeste rolgordels enkel verticaal afrollen en dus onderin moeten worden gemonteerd. Bij de Amazon zal je vermoedelijk een constructie moeten bedenken om het oprolmechanisme in de koffer te bevestigen. Wellicht dien je aan dit punt ook een versteviging te lassen. Je zal dan ook een gleuf in de hoedenplank moeten maken langs welke de gordel naar boven geleid wordt.
Makkelijker is om gordels te zoeken waarvan het oprolmechanisme bovenaan, in elke gewenste stand, kan worden gemonteerd. Carpoint heeft dergelijke universele driepuntsgordels (productnummer 1434605). Het oprolmechanisme kan je dan aan het bovenste punt in de C-stijl bevestigen. Deze: www.winparts.nl/interieur-bekleding/gord...arpoint/p107844.html
Voor achterin is het iets complexer, daar je de meeste rolgordels enkel verticaal afrollen en dus onderin moeten worden gemonteerd. Bij de Amazon zal je vermoedelijk een constructie moeten bedenken om het oprolmechanisme in de koffer te bevestigen. Wellicht dien je aan dit punt ook een versteviging te lassen. Je zal dan ook een gleuf in de hoedenplank moeten maken langs welke de gordel naar boven geleid wordt.
Makkelijker is om gordels te zoeken waarvan het oprolmechanisme bovenaan, in elke gewenste stand, kan worden gemonteerd. Carpoint heeft dergelijke universele driepuntsgordels (productnummer 1434605). Het oprolmechanisme kan je dan aan het bovenste punt in de C-stijl bevestigen. Deze: www.winparts.nl/interieur-bekleding/gord...arpoint/p107844.html
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
03-06-2015 11:19 #151921
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Andere gordels in een P1800
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb een Carpoint gordel besteld (52 Euro). Indien ok bestel ik daarna een tweede!
- Sytse v.d. Meer
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-10-2015 20:03 #155125
door Sytse v.d. Meer
Beantwoord door Sytse v.d. Meer in topic Andere gordels in een P1800
Willy
Lees nu de berichten. Waarschijnlijk heb je alles al geplaatst. Zit het allemaal goed en belangrijk, werkt het goed. Kun jij mij een fotootje sturen van de bevestigingen. Kan ik deze gordel misschien ook in mijn 1800 plaatsen.
Bvd Sytse van der Meer, e-mail; s.vandermeer@kpnmail.nl
Lees nu de berichten. Waarschijnlijk heb je alles al geplaatst. Zit het allemaal goed en belangrijk, werkt het goed. Kun jij mij een fotootje sturen van de bevestigingen. Kan ik deze gordel misschien ook in mijn 1800 plaatsen.
Bvd Sytse van der Meer, e-mail; s.vandermeer@kpnmail.nl