Alternatieve stoelen P1800

Lees meer
28-06-2019 00:28 #183963 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Alternatieve stoelen P1800
Beste Gideon, ik weet geen constructie maar ik zie dat je de auto goed kaal heb gekregen.
Welke methode heb jij gebruikt?
Ik een brander en plamuurmes.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2019 11:16 - 28-06-2019 11:17 #183969 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Alternatieve stoelen P1800
Johan, ik heb een getolereerde bostel op de haakse slijper gebruikt. Voordeel was wel dat er geen tectyl meer opzat, maar wel dikke laag vliegroest van jaren opslag in een schuur. De borstel werd in principe goed al is het wel zo dat hij de walslaag niet van het metaal afhaalt. Hiervoor heb ik onlangs een HBM clean slijpschijf gekocht.

Voor tectyl eraf halen zou ik toch de beitel of plamuurmes gebruiken. Is een tijdrovend karwei, maar is te doen. Zelf meerdere keren zo gedaan ( 2 a 3 uur per dag). Misschien is een boorhamer met beitel opzetstuk een optie? Heb het nog niet geprobeerd op die manier , maar ik verwacht dat het goed werkt.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2019 18:00 #183974 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Alternatieve stoelen P1800
Dag Gideon, ik heb voor Porsche stoelen gekozen vanwege de stevigheid, hoofdsteun en lage montage. Met mijn 2m pas ik niet in een standaard 1800! De Porsche stoelen heb ik dus zo laag mogelijk geplaatst. De bijbehorende rails zodanig aangepast, dichter bij elkaar geplaatst, zodat ze zo laag mogelijk staan. Elke centimeter is er één! De verstel-handles werken niet zo goed meer als origineel.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2019 00:37 #183983 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Alternatieve stoelen P1800
Bij mij is de tectiel er al af, maar ik heb het gedaan met een brander en een plamuurmes, de dag naderhand met een roterende staalborstel de rest en toen met een cleanschijf.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.