Interieur verven (stoelen, bank, panelen)

Lees meer
19-08-2017 22:43 #171259 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Interieur verven (stoelen, bank, panelen)
Misschien is dit het toch ook niet helemaal?

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-08-2017 11:21 #171263 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Interieur verven (stoelen, bank, panelen)
Inderdaad al enkele jaren verder.. Tot nu toe houdt het nog prima! Ik merk geen kleurverschil onder invloed van licht, al dient te worden gezegd dat ik de Volvo weinig gebruik en hij dus weinig buiten staat. Ik merk (nog) geen slijtage op de zetels als gevolg van gebruik, ook niet op de bestuurderszetel. Maar opnieuw de nuance: meer dan een paar duizend kilometer is de Volvo niet gebruikt.

Al is de verf wel gevoelig voor beschadigingen. Een kras is 'snel' gemaakt (al dan niet doorheen de verf). Ik heb de achterbank een paar keer moeten verwijderen, en waar de randen tegen de zijpanelen knellen en langs schuurden, kwam wat van de verf los. Maar eerlijk gezegd, het is wel minimaal hoor. En daarentegen is het ook weer makkelijk bij te werken. Ik zorg er dus wel voor dat ik nog wat verf reserve heb staan.

Tot nu toe ben ik dus best tevreden! Meer nog, ik ga ook de 'nieuw' aangeschafte (gebruikte) rugleuningen met hoofdsteunen in hetzelfde kleur verven.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2017 11:29 - 20-08-2017 11:30 #171264 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Interieur verven (stoelen, bank, panelen)
HG leerverf heb ik 5 jaar geleden toegepast op een lederen achterbank van een saab en een zitbank in de woonkamer. Het resultaat is nog steeds prima. Voor het verven moet het leer sterk ontvet worden(bv met aceton) waarna het erg droog wordt. Na het verven moet het leer dan wel best terug tot leven gebracht worden met leerwax, leerlotion of kleurloze schoencrème. Als dit een drietal keren (met een tussenpoos van ca 2 maand) gedaan wordt na het aflakken, wordt het leder terug soepel. Daarna 1x per jaar het leer voeden voor een blijvend mooi resultaat. (kunstleer heeft natuurlijk geen voeding nodig)
Met een ander duurder product (leerverf in spuitbussen) heb ik een slechte ervaring.
succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.