Gevraagd: foto bevestigingsbouten achtergordels
- Saskia De Vos
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2015 14:04 #147161
door Saskia De Vos
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gevraagd: foto bevestigingsbouten achtergordels is gemaakt door Saskia De Vos
Kan iemand een foto maken van de exacte plaats van de gaten voor gordels, zoals ze onder de achterbank van een Amazon zitten? Ik heb begrepen dat ze af-fabriek daar aanwezig zijn vanaf modeljaar 1967. Bij mijn Amazon heeft de vorige eigenaar een dikke laag zelfklevend isolatietapijt aangebracht op de bodem en onder de achterbank. Ik kan niet voelen waar de gaten (al dan niet afgedicht met stopjes) zitten. En ik heb nu ook geen zin om de isolatie willekeurig weg te beginnen snijden op plaatsen waar het niet hoeft. :roll: Als iemand me kan zeggen - liefst met wat beeldmateriaal - waar ik precies moet zoeken, ben ik alweer een flinke stap verder!
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-01-2015 16:02 #147164
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Gevraagd: foto bevestigingsbouten achtergordels
Kun je in de kofferbak niet zien waar ze zitten? Als dat het geval iz kun je met een klein boortje door de bekleding heen boren en zo bovenop zien waar het boortje uitkomt.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-01-2015 16:17 #147165
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Gevraagd: foto bevestigingsbouten achtergordels
Als je onder de auto gaat liggen dan kun je de verstevigingen zien zitten. ZIjn twee dikke paten met opgelaste moeren.
Die kun je dan van onderen uit doorprikken en dan zie je aaan de bovenkant vanzelf waar ze zitten.
Ze zitten redelijk in het midden ter hoogte van de rugleuning van de achterbank.
Die kun je dan van onderen uit doorprikken en dan zie je aaan de bovenkant vanzelf waar ze zitten.
Ze zitten redelijk in het midden ter hoogte van de rugleuning van de achterbank.
- Saskia De Vos
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2015 17:17 #147166
door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Gevraagd: foto bevestigingsbouten achtergordels
De onderkant van de auto zit dik in de tectiel, dus daar zie ik ook niets. In de kofferbak hoef ik niet te zoeken, de 'achterkant' van de plaat onder de achterbankzitting geeft uit onder de auto.
Kan iemand een foto maken aub, dan kan ik gerichter de isolatie weghalen. Dat spul kleeft als de t*ring en is nauwelijks los te maken, laat staan in zijn geheel.
Kan iemand een foto maken aub, dan kan ik gerichter de isolatie weghalen. Dat spul kleeft als de t*ring en is nauwelijks los te maken, laat staan in zijn geheel.
10-01-2015 12:23 #147183
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Gevraagd: foto bevestigingsbouten achtergordels
Aan foto's kan ik je niet helpen (mijn Amazon is van 1966), maar wellicht heb je iets aan de onderstaande afbeelding:
edit: Toch nog een foto gevonden op het internet van de vloer van een 67er. Het kan duidelijker, maar wel te zien is dat de gezochte gaten vlak naast de transmissietunnel zitten:
edit: Toch nog een foto gevonden op het internet van de vloer van een 67er. Het kan duidelijker, maar wel te zien is dat de gezochte gaten vlak naast de transmissietunnel zitten:
- Saskia De Vos
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2015 08:53 #147256
door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Gevraagd: foto bevestigingsbouten achtergordels
Bedankt! Zo op de foto en tekening te zien, zitten de bevestigingen onderaan op het verticale gedeelte van de rugleuning. Daar had ik ze niet verwacht! Ik was aan het zoeken op het horizontale gedeelte: onder de zitting. Ik ben ook onder de auto gaan zoeken en ik kon op het verticale stuk precies twee uitstulpingen zien. Dat zullen dan kennelijk toch de juiste bevestigingspunten zijn. Maar eens kijken of ik ze kan vrijmaken.