radio
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 09:57 #144451
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it
... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic radio
Retrosound past in het gat...
Ik heb eens gekeken op de beurs naar die radio, persoonlijk heb ik liever een oude radio voor de looks
en een nieuwe weggestopt met afstandbediening, dan hoef je qua geluid geen concessies te doen, kan alles afspelen, ik zelfs 32 gig aan muziek in een piepkleinsticky en heb in het dashboard een Pianola, ooit eens gekocht op een rommelmarktje voor 10 euri, die speelt ook maar alleen AM, leuk voor tijdens een tourtochtje... (als hij weer rijdt...)
Het probleem met zo'n RetroSound is dat hij oud lijkt..., hij mist de charme, mijn inziens... Verder zit er een bak geluid in waar je veel plezier aan kan beleven...
Succes Ruud
Ik heb eens gekeken op de beurs naar die radio, persoonlijk heb ik liever een oude radio voor de looks
en een nieuwe weggestopt met afstandbediening, dan hoef je qua geluid geen concessies te doen, kan alles afspelen, ik zelfs 32 gig aan muziek in een piepkleinsticky en heb in het dashboard een Pianola, ooit eens gekocht op een rommelmarktje voor 10 euri, die speelt ook maar alleen AM, leuk voor tijdens een tourtochtje... (als hij weer rijdt...)
Het probleem met zo'n RetroSound is dat hij oud lijkt..., hij mist de charme, mijn inziens... Verder zit er een bak geluid in waar je veel plezier aan kan beleven...
Succes Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-11-2014 14:41 #145709
door Saskia De Vos
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Beantwoord door Saskia De Vos in topic radio
RetroSound heeft als grote nadeel dat er veel sluipverbruik opzit, m.a.w.; trekt je batterij leeg. Ik had aanvankelijk ook interesse in deze radio's, maar na flink wat Google-en kwam ik toch op een hoop negatieve recensies uit die vooral te maken hadden met het sluipverbruik en de buitengewoon slechte klantenservice van de originele verdeler. Ook de vraagprijs ligt best hoog.
Ik ben uiteindelijk voor een Caliber RCD110 gegaan en tot nu toe nog geen spijt gehad van deze aankoop. Voor de prijs moet je het niet laten (gemiddeld 119 à 129 euro), moderne radio in vintage jasje (met alle moderne voordelen, zoals USB, SD-Card en CD-speler). Bovendien 4x75Watt.
Ik ben uiteindelijk voor een Caliber RCD110 gegaan en tot nu toe nog geen spijt gehad van deze aankoop. Voor de prijs moet je het niet laten (gemiddeld 119 à 129 euro), moderne radio in vintage jasje (met alle moderne voordelen, zoals USB, SD-Card en CD-speler). Bovendien 4x75Watt.
23-11-2014 15:46 #145713
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic radio
Saskia, Dank voor je tip. De Amazon heeft in feite drie gaten voor de radio. Een rechthoekige en twee ronde aan weerszijden daarvan voor de knoppen. Past de Caliber daar standaard in?
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-11-2014 22:51 #145736
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic radio
Nee, caliber rcd110 past in een groot rechthoekig gat, dus dat wordt zagen

Groet, Hans
- 13938-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-11-2014 23:20 #145737
door 13938-dummy
Beantwoord door 13938-dummy in topic radio
Nogmaals Joop, check deze website, leveren ze alles op maat:
www.carcenterhifi.nl/autoradio-c ... oautoradio
www.carcenterhifi.nl/autoradio-c ... oautoradio
- Saskia De Vos
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2014 09:13 #145749
door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic radio
Klopt, Caliber heeft de standaard-afmetingen voor een moderne autoradio. Ik had er niet bij stil gestaan. RetroSound is een goede oplossing voor de originele gaten in het dashboard, maar het sluipverbruik is wel een probleem. Google even op "Retrosound + drain" voor eventuele oplossingen.
Helaas was er in het dash van mijn Amazon al gezaagd door een vorige eigenaar (en nog lelijk ook). De Caliber vind ik wel een betere optie dan de Blaupunkt uit eind j'80 die er aanvankelijk instak. Op zolder heb ik een gaaf dash met de originele gaten, misschien komt die er ooit wel eens in.
Helaas was er in het dash van mijn Amazon al gezaagd door een vorige eigenaar (en nog lelijk ook). De Caliber vind ik wel een betere optie dan de Blaupunkt uit eind j'80 die er aanvankelijk instak. Op zolder heb ik een gaaf dash met de originele gaten, misschien komt die er ooit wel eens in.