Olie druk/temp meter Iemand als eens gebruikt?

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-04-2014 20:21 #140113 door Arno Pfennings
Olie druk/temp meter Iemand als eens gebruikt? is gemaakt door Arno Pfennings
Lijkt mij mooi…heeft iemand die al eens gemonteerd?

www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... ture-gauge

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-04-2014 23:03 #140127 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Olie druk/temp meter Iemand als eens gebruikt?
Een temperatuurmeter voor de koelvloeistof heb je al. Verder vraag je je in een ander topic af of een oliekoeler zin heeft. Dus dan kan je volgens mij beter deze meter nemen: goo.gl/si0W5n

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2014 07:22 #140133 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Olie druk/temp meter Iemand als eens gebruikt?
Lijkt er veel op. Heeft waarschijnlijk alleen een andere aansluiting…toch? Een die wel op een oliekoeler-tussenplaat past..

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2014 08:24 #140134 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Olie druk/temp meter Iemand als eens gebruikt?
Oliedruk is wel degelijk zinnig, olietemperatuur minder. Tenzij bij heel extreem gebruik.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2014 08:49 #140135 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Olie druk/temp meter Iemand als eens gebruikt?

"Rob Spoon" schreef:
Oliedruk is wel degelijk zinnig, olietemperatuur minder. Tenzij bij heel extreem gebruik.

Grappig, dat vind ik dus juist precies andersom. Voor oliedruk heb je immers al een oliedruklampje, voor olietemperatuur niet.

Toen ik een kapotte oliepomp had, was de eerste check, geen oliedruk op het lampje!? vervolgens, ook geen mechanische oliedruk? Motor uit! Dus in dit geval kan ik je wel vinden, Rob.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2014 11:40 #140138 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Olie druk/temp meter Iemand als eens gebruikt?

"Rob Spoon" schreef:

Het voordeel van de onderstaande meter is dat je zowel de oliedruk als de olietemperatuur uit kunt lezen in één behuizing, zie ook mijn eerder geposte link. Aansluiten zal wellicht wat onderzoek en aanpassingen vereisen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD