Km teller P1800 blijft hangen
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-04-2014 22:37 #139705
door Arno Kuiter
Km teller P1800 blijft hangen is gemaakt door Arno Kuiter
Ha Volvo kenners,
De Kilometerteller van mijn pas aangeschafte P1800 s uit 66 blijft hangen en wil maar niet consequent opgang komen.
Ik heb de teller eruit gehaald en met een losse kabel zonder bochten en boormachine laten draaien.
Wanneer ik de kabel iets beweeg komt er af en toe beweging in maar loopt zeker niet vloeiend en valt uiteindelijk na beweging van de kabel of het loshalen van de kabel pas terug.
Ik weet niet of de teller (oud type Smiths) open te maken is of wat ik nog kan doen om hem werkend te krijgen....
Wie o wie kan mij advies geven of heeft nog een goede teller over....?
Hartelijke groet,
Arno
De Kilometerteller van mijn pas aangeschafte P1800 s uit 66 blijft hangen en wil maar niet consequent opgang komen.
Ik heb de teller eruit gehaald en met een losse kabel zonder bochten en boormachine laten draaien.
Wanneer ik de kabel iets beweeg komt er af en toe beweging in maar loopt zeker niet vloeiend en valt uiteindelijk na beweging van de kabel of het loshalen van de kabel pas terug.
Ik weet niet of de teller (oud type Smiths) open te maken is of wat ik nog kan doen om hem werkend te krijgen....
Wie o wie kan mij advies geven of heeft nog een goede teller over....?
Hartelijke groet,
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-04-2014 23:14 #139706
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Km teller P1800 blijft hangen
Voorzichtig het chroom openpeuteren is stap één. Dan kan je kijken of er binnenin iets te vinden is wat aanloopt, waardoor de naald niet vrij kan draaien.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Hans Mollema
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-04-2014 09:43 #139856
door Hans Mollema
Beantwoord door Hans Mollema in topic Km teller P1800 blijft hangen
Ik had ongeveer dezelfde problemen met de Smiths teller uit mijn P 1800S uit 1966, teller uit elkaar gehaald en de dempingspakking die tussen het meganisme en de behuizing zit is in de loop der jaren gaan verpulveren en de resten zijn tussen de verschillende delen van het maganisme gaan zitten, schoonmaken nieuwe dempingspakking en weer een probleem opgelost.
- Steven Bleeker
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-04-2014 09:11 #139866
door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Km teller P1800 blijft hangen
Mijn km tandwieltje is helemaal opgevreten. vlak voordat dit gebeurde maakte de snelheidsmeter veel lawaai, maar bleef wel werken. Misschien dat ik ook last heb van materiaal wat in de teller zit.
Hans heb je toevallig foto's gemaakt doen je de klok aan het repareren was? Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe het binnen werk eruit ziet.
Hans heb je toevallig foto's gemaakt doen je de klok aan het repareren was? Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe het binnen werk eruit ziet.
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-04-2014 15:45 #139956
door Arno Kuiter
Beantwoord door Arno Kuiter in topic Km teller P1800 blijft hangen
Ha Heren,
Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels heb ik de teller open en zal ik kijken wat ik kan schoonmaken.
Jullie horen....
Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels heb ik de teller open en zal ik kijken wat ik kan schoonmaken.
Jullie horen....
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-05-2014 15:53 #140322
door Arno Kuiter
Inmiddels heb ik de klok open gehad en zover het kon schoongemaakt.
De naald liep iets aan in het huis. Deze heb ik weer iets gebogen zodat hij vrij loopt.
Na het los en vast draaien van een paar kleine schroefjes leek het allemaal goed te gaan. Wanneer de klok Los van de kabel is loopt alles soepel.
De klok met kabel en de boormachine aan de andere kant erop gezet, en alles ging nog steeds soepel.
Na het terug plaatsen werkt hij toch niet zoals het hoort. De teller loopt heel langzaam op wanneer ik met een constante snelheid rijd. Terug vallen, wanneer ik langzamer rij of stilsta, duurt lang.
De kabel lijkt mij goed....of luistert dit heeel nauw..?
Kortom snelheid aflezen waarvoor hij bedoeld is lukt nog niet echt….
De naald liep iets aan in het huis. Deze heb ik weer iets gebogen zodat hij vrij loopt.
Na het los en vast draaien van een paar kleine schroefjes leek het allemaal goed te gaan. Wanneer de klok Los van de kabel is loopt alles soepel.
De klok met kabel en de boormachine aan de andere kant erop gezet, en alles ging nog steeds soepel.
Na het terug plaatsen werkt hij toch niet zoals het hoort. De teller loopt heel langzaam op wanneer ik met een constante snelheid rijd. Terug vallen, wanneer ik langzamer rij of stilsta, duurt lang.
De kabel lijkt mij goed....of luistert dit heeel nauw..?
Kortom snelheid aflezen waarvoor hij bedoeld is lukt nog niet echt….
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-05-2014 19:36 #140330
door Peter Rumen
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Beantwoord door Peter Rumen in topic Km teller P1800 blijft hangen
Hallo Arno,
Januari 2013 heb ik mijn mijlenteller en toerenteller laten reviseren bij Info Instruments www.info-instruments.com/ in Breda (industrieterrein Hazeldonk bij de Belgische grens). Ik ben daar 2 keer volgens afspraak naar toe gereden en stond daar om 08.00 uur voor de zaak. Rond 13.00 uur stond ik weer buiten de zaak met een kompleet gereviseerde en uitvoerig proefgedraaide mijlenteller (48 mijl op de testbank). Ik mocht zelfs in de werkplaats kijken hoe de teller uit elkaar lag en foto's maken van de reparatie. Het klokhuis werd mooi zilvergrijs gespoten en waar nodig onderdelen vernieuwd. Zeker het moeilijke deel van de klok, de dunne metalen felsrand hebben ze keurig losgehaald en weer in elkaar gezet. Na het testdraaien werd de klok verzegeld omdat er 1 jaar garantie op de reparatie werd gegeven. Nu wil je natuurlijk ook graag weten wat dat kost....€145 voor de mijlenteller en € 147,50 voor de toerenteller. De prijs is natuur sterk afhankelijk van de vervanging aan onderdelen. Ik heb 5 jaar rondegereden met een wapperende toerentellernaald en een royaal aanwijzende mijlenteller. Nu ben ik blij dat ik er wat euro's aan heb gespendeerd met de wetenschap dat het nu al 5000 km goed funktioneerd en dat was me het geld dubbel en dwars waard. Het is een overweging!
Succes!
Januari 2013 heb ik mijn mijlenteller en toerenteller laten reviseren bij Info Instruments www.info-instruments.com/ in Breda (industrieterrein Hazeldonk bij de Belgische grens). Ik ben daar 2 keer volgens afspraak naar toe gereden en stond daar om 08.00 uur voor de zaak. Rond 13.00 uur stond ik weer buiten de zaak met een kompleet gereviseerde en uitvoerig proefgedraaide mijlenteller (48 mijl op de testbank). Ik mocht zelfs in de werkplaats kijken hoe de teller uit elkaar lag en foto's maken van de reparatie. Het klokhuis werd mooi zilvergrijs gespoten en waar nodig onderdelen vernieuwd. Zeker het moeilijke deel van de klok, de dunne metalen felsrand hebben ze keurig losgehaald en weer in elkaar gezet. Na het testdraaien werd de klok verzegeld omdat er 1 jaar garantie op de reparatie werd gegeven. Nu wil je natuurlijk ook graag weten wat dat kost....€145 voor de mijlenteller en € 147,50 voor de toerenteller. De prijs is natuur sterk afhankelijk van de vervanging aan onderdelen. Ik heb 5 jaar rondegereden met een wapperende toerentellernaald en een royaal aanwijzende mijlenteller. Nu ben ik blij dat ik er wat euro's aan heb gespendeerd met de wetenschap dat het nu al 5000 km goed funktioneerd en dat was me het geld dubbel en dwars waard. Het is een overweging!
Succes!
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-05-2014 21:49 #140484
door Arno Kuiter
Ha Peter, bedankt voor je reactie!
Ik kan het niet uitstaan dat het me nog niet is gelukt…
Als er geen andere oplossing is die ik nog zelf kan uitvoeren dan is jouw ervaring een goede optie!
Hartelijke groet, Arno
Ik kan het niet uitstaan dat het me nog niet is gelukt…
Als er geen andere oplossing is die ik nog zelf kan uitvoeren dan is jouw ervaring een goede optie!
Hartelijke groet, Arno
- Hans Mollema
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-05-2014 12:45 #140666
door Hans Mollema
Beantwoord door Hans Mollema in topic Km teller P1800 blijft hangen
Ik heb begin dit jaar contact gehad met het bedrijf in Breda, zij doen alleen nog maar tellers van P1800 e en es omdat ze van de s geen onderdelen meer hebben.
- Arno Kuiter
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-05-2014 08:49 #140723
door Arno Kuiter
Wie o wie heeft er nog 1 liggen....?
Wil jullie bedanken voor alle tips!
Wil jullie bedanken voor alle tips!