houten dashboard
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
of dit nou mooi is of niet daar valt over te twisten, maar ik vind 't eigenlijk best leuk; zeker in combinatie met de opbouwmiddenconsole met klokje die er bij zat en voorzien is van hetzelfde houtmotief.
maar om nou het hele dashboard te vervangen lijkt me nog een hele klus; vandaar dat ik 'm in eerste instantie te koop heb gezet (de middenconsole plaats ik in ieder geval wel en die zou ik dan zwart maken overeenkomstig m'n huidige dashboard).
nou vraag ik me echter af of het mogelijk is om alleen de aluminium afdekplaat met het houtmotief om te wisselen

heeft iemand dit al eens gedaan? is dit te doen zonder alles te slopen?
en, hoe zit deze plaat vast? alleen geklemd door alle schakelaars en de handgreep of ook nog gelijmd of zo?
Bijlage dsc01063.jpg niet gevonden
Bijlage dsc01064.jpg niet gevonden
Bijlage dsc01063.jpg niet gevonden
Bijlage dsc01064.jpg niet gevonden
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
Maar ik zou wel aanraden om het hele dashboard te wisselen.
De aluminium plaat waar t houtmotief op zit, zat bij mij gelijmd. Klinkt simpel.
Het slechte nieuws: er zijn een paar dingen die met kleine (3/8 of 7/16 was t volgens mij) boutjes vastzitten aan de achterkant en ik wens je heel veel succes om daar bij te komen met t dashboard nog ingebouwd...
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
En tja, ik had al zo'n vermoeden dat je een soort slangenmens moet zijn om dit succesvol uit te voeren...
Heb nu andere prio's en bovendien heb ik t dashboard te koop staan; mocht ik niet verkocht krijgen dan vervang ik misschien het hele dashboard nog wel eens.
Groet, Hans
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
tja, dat is een aanzienlijk kleinere "middenconsole" dan die van mij (zie topic middenconsole met klokje).
nog noooooooit gezien overigens, weet je zeker dat dit een origineel Volvo accessoire is?
Groet, Hans
Ik zou niks doen dat niet origineel is, dat weet je toch? :lol:
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
Het fineer is echter alleen in grote maat te koop, dus binnenkort heb ik waarschijnlijk 1/2 setjes op maat gesneden fineer voor 100-serie dashboard over
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Tsja, dat kan natuurlijk ook nog, als ik me verveel meld ik me
@Rob:
Nee Rob, als ik je dashboard zie dan is dat heel origineel, maar dan op een andere manier :lol:
@All
Heeft er iemand toevallig nog zo'n instrumentenpaneeltje als van Rob 282447 liggen? Eventueel ruilen voor een middenconsole voor een nieuwer type (korte pook), zonder klokje (sorry) maar met houtmotief
Groet, Hans
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
"Hans Latenstein" schreef:
@ Oscar:
Tsja, dat kan natuurlijk ook nog, als ik me verveel meld ik meenig idee trouwens waarom die chroomrandjes die er omheen zitten altijd een centimeter te kort zijn?
Nou, geen idee waarom, maar zie alhier een foto van mn donor..