rubber tochtraam amazon vervangen
- Carol Hendriks
- Senior lid
-
Minder
Meer
15-02-2014 13:40 #137521
door Carol Hendriks
rubber tochtraam amazon vervangen is gemaakt door Carol Hendriks
Ik ben van plan om het rubber van het tochtraam 2 deurs amazon te gaan vervangen.
Nou zit die met 4 klinknagels vast aan de raam geleiding . Hebben jullie nog tips betreft de demontage , maar vooral montage. Is hier speciaal gereedschap voor? Is het eventueel met een popnagel ook mogelijk? Word er kit of lijm gebruikt om dit te monteren. En terug in de deur plaatsen wordt er dan nog iets van kit of lijm gebruikt?
Graag hoor ik jullie tips en alvast bedankt!
Carol.
Nou zit die met 4 klinknagels vast aan de raam geleiding . Hebben jullie nog tips betreft de demontage , maar vooral montage. Is hier speciaal gereedschap voor? Is het eventueel met een popnagel ook mogelijk? Word er kit of lijm gebruikt om dit te monteren. En terug in de deur plaatsen wordt er dan nog iets van kit of lijm gebruikt?
Graag hoor ik jullie tips en alvast bedankt!
Carol.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-02-2014 15:11 #137525
door Marcel Jonges (GAST)
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic rubber tochtraam amazon vervangen
Klinknagels voorzichtig uitboren, en nieuw rubber monteren mbv popnageltang, past nét in sponning:) ik heb het zonder kit gedaan, maar rubbers wél goed ingevet.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-02-2014 10:26 #137543
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic rubber tochtraam amazon vervangen
Hallo Carol,
Ik heb deze klus net geklaard. Het uitboren is makkelijk omdat er holle klinknagels gebruikt zijn. Neem wel een goede (nieuwe) boor, en doe het met laag toerental. Anders worden ze loeiheet, zetten uit en komen lekker vast te zitten. Pas op dat je met de boor niet te ver gaat en dan materiaal van de sponning wegnemend of, erger nog, er dwars doorheen gaat. Ik heb steeds net een "vliesje" materiaal van de klinknagel laten staan en dan een tik met een doorslagje.
Voor het monteren van het nieuwe rubber zou ik geen popnagels gebruiken want dan blijft er teveel materiaal achter. Bij de o.a. de onderdelenshop kan je korte 3 mm klinknagels kopen. Je moet dan wel een slagijzer en een aambeeld hebben voor dit doel of wat improviseren. Wat ook nog helpt is wat glycerine aan het rubber smeren dan valt ie lekker in de groef.
Succes,
Teun
Ik heb deze klus net geklaard. Het uitboren is makkelijk omdat er holle klinknagels gebruikt zijn. Neem wel een goede (nieuwe) boor, en doe het met laag toerental. Anders worden ze loeiheet, zetten uit en komen lekker vast te zitten. Pas op dat je met de boor niet te ver gaat en dan materiaal van de sponning wegnemend of, erger nog, er dwars doorheen gaat. Ik heb steeds net een "vliesje" materiaal van de klinknagel laten staan en dan een tik met een doorslagje.
Voor het monteren van het nieuwe rubber zou ik geen popnagels gebruiken want dan blijft er teveel materiaal achter. Bij de o.a. de onderdelenshop kan je korte 3 mm klinknagels kopen. Je moet dan wel een slagijzer en een aambeeld hebben voor dit doel of wat improviseren. Wat ook nog helpt is wat glycerine aan het rubber smeren dan valt ie lekker in de groef.
Succes,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2014 20:06 #137615
door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic rubber tochtraam amazon vervangen
De popnagels zitten met platte kant aan de achterzijde van de sponningstrip, en met de 'pop' aan de voorzijde in het rubber van de ventilatieruit. Dit rubber is dik met daarin een uitsparing, waardoor de popnagel verzonken blijf en er niets uitsteekt.
- Hans Hoogeslag (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 21:21 #137733
door Hans Hoogeslag (GAST)
Beantwoord door Hans Hoogeslag (GAST) in topic rubber tochtraam amazon vervangen
Gewoon even 4 klinknagels hier in de webshob bestellen zijn holle klinknagels en die tik je zo met een hamer plat
gr Hans
gr Hans
- Hans Hoogeslag (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 21:21 #137734
door Hans Hoogeslag (GAST)
Beantwoord door Hans Hoogeslag (GAST) in topic rubber tochtraam amazon vervangen
Gewoon even 4 klinknagels hier in de webshob bestellen zijn holle klinknagels en die tik je zo met een hamer plat
gr Hans
gr Hans