Gouden Armsteunen P-1800

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 21:46 #135678 door Reinoud ter Braake
Gouden Armsteunen P-1800 is gemaakt door Reinoud ter Braake
Ben op zoek gegaan naar armsteunen, wat een teleurstelling :shock:

Goud vragen ze voor een stukje ABS bekleed met skai leer :oops: ,
iemand ervaringen met de armsteunen die Scandcar kan leveren, deze hadden ze nl niet op voorraad.
Of zijn onderstaande foto's vergelijkbaar?

Ik denk dat ik zelf maar met GRE in de weer ga, daar kun je tenminste echt op Leunen ;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2013 22:30 #135684 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Gouden Armsteunen P-1800
Die van Scandcar of anderen ken ik niet, de afgebeelde is echter niet zoals origineel maar ziet er uit als een betere cover (abs cover maar met kunstleer bekleed, alleen het abs ziet er namelijk niet mooi uit). Origineel heb je een dikke stevige achterplaat die ongeveer in de buitenvorm is met daarop hardschuim in de juiste vorm dat met kunstleer in de passende vorm afgewerkt is, dus vergelijkbaar met de dashboardbekleding dat op het ijzer zit. Het probleem met de abs versie is het geheel stevig genoeg te krijgen, ik weet niet of het afgebeelde abs dik en stevig genoeg is om het gevormde schuim te vervangen (bij die ik ken is het niet zo), maar dat zul je wel kunnen voelen als je er een in de hand hebt. Of het originele systeem met schuim met kunstleer te koop is weet ik niet (zou kunnen, bij de dashboardbekledingen is het zo), graag hier je bevindingen.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-12-2013 18:30 #135724 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gouden Armsteunen P-1800
Bij de originele armrest zit een uitsparing met chroomstukje ter plaatste van de deurhandel.
De bovenrand, die tegen de ruit aan ligt, kun je gemakkelijk zelf met skai bekleden en ik heb dat gelijmd.
De originele deurbekleding is nog te krijgen in Zweden bij www.gcp.se , via Nordicar kun je dat bestellen.
Is inderdaad peperduur....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD