Dashboard

• Wim Heijnen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2013 21:57 #134481 door Wim Heijnen
Dashboard is gemaakt door Wim Heijnen
Hoi,

In de 145 van 1973 zit op het dashboard een kunststof materiaal zwart bobbeltjes van kleur, waar scheurtjes in zijn gekomen, vooral in de hoeken boven op.
Is daar nieuw materiaal voor te bestellen of kan ik dat gewoon lijmen?

Heeft iemand daar ervaring mee?

groet Wim.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-11-2013 23:32 #134485 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Dashboard
Het mooiste is vervangen door een zonder scheuren (wel wat werk, 2x gedaan). Maar er is ook speciaal reparatiemateriaal in de handel (2-komponenten), het probleem daarmee is, vanwege de structuur, onzichtbaar te repareren (kijk ook eens naar iemand die kunststof bumpers repareert). Ik weet niet of er ook nieuwe covers te koop zijn hiervoor (zoals bijvoorbeeld voor de amazon het geval is).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Wim Heijnen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2014 05:25 #140152 door Wim Heijnen
Beantwoord door Wim Heijnen in topic Dashboard
Is de kap makkelijk te vervangen en wat moet er allemaal los ?
En hoelang gaat dat duren voor een iemand die dit nog niet bij de hand heeft gehad?

Gr Wim.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-04-2014 23:26 #140171 door Rudi
Hallo Wim,
is alweer een tijdje geleden (2x gedaan). Een probleem is alle schroeven vinden en eraan te komen (zitten trouwens alle bij de rand, aan de andere/raamkant het metaal vast laten zitten want dat is daar alleen met pennen vast gestoken). Luchtkanalen eraan loshalen. Kilometerteller eruit (verdekt minstens 1 schroef, als ik het me goed herinner 2). Als alle schroeven eruit zijn (ik weet niet of het onderdelenboek hier echt helpt, ik heb het zonder gedaan, als je er een paar uit hebt zie je wel ongeveer de afstand tot elkaar en voel je waar het nog vast zit) kun je het dekje met het metaal eraan eruit halen, eventueel dan metaal aan nieuwe dekje zetten als er geen meer aan zit. Dan begint het echt leuke werk: de schroeven er tegen de zwaartekracht in weer terug plaatsen (voor plaatsen dekje in auto in alle schroefgaten eens een schroef draaien zodat ze zeker goed erin gaan). Het terugplaatsen is mij niet bij alle schroeven gelukt, maar dat is geen probleem (geen geluiden of zo). Hoe lang het geduurd heeft weet ik niet meer, met wat geluk bij het zoeken en weer vastschroeven denk ik zeker toch meer dan een uur.
succes, Rudi

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2014 19:28 #140197 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Dashboard
Mocht je er aan willen beginnen dan heb ik nog een mooi dashboard, eventueel inclusief middenconsole, in de aanbieding; zie ook de rubriek advertenties onderdelen.

Groet, Hans

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-05-2014 13:06 #140215 door Rudi
Hans: we hebben het hier over een 1973er dashboard met los te schroeven bovenblad, jij verkoopt toch het oudere type?

Aanvulling mbt het zoeken van de schroeven: bekijk de plek van de gaten in het vervangende blad.

groeten, Rudi

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-05-2014 22:10 #140225 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Dashboard
Sorry, ik had me even niet gerealiseerd dat die waarschijnlijk anders is. Bedankt voor de waarschuwing, ik wil niemand opschepen met verkeerde spullen!

Groet, Hans

• Wim Heijnen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2014 14:30 #140251 door Wim Heijnen
Beantwoord door Wim Heijnen in topic Dashboard
Beste Rudi,

Sorry dat ik zo laat reageer maar dank voor info omtrent vervanging en hoe te doen.
Ga van de week aan de slag en laat weten of het is gelukt.
Ieder dank.

Gr Wim

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD