Amazon stoelen in een katterug?

• Erik van Hilten
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-10-2013 20:50 #133539 door Erik van Hilten
Amazon stoelen in een katterug? is gemaakt door Erik van Hilten
Ik ben mijn Katterug (PV544 1962) aan het restaureren. In het interieur is de bekleding was tot de draad versleten, Omdat de verstelmogelijkheden van de originele stoel minimaal zijn (vooral als je meerdere chauffeurs hebt van verschillende lichaamsbouw) en er geen hoofdsteunen op zitten wil ik dit vervangen.
In eerste instantie heb ik de stoelen al vervangen door twee veel comfortabelere recaro stoelen uit een oud golfje, alleen toen ik ze pas had gemaakt bleek dat er weinig beenruimte overblijft, ook nadat ik het stoelframe had verlaagd. Verder is de stoel iets breder waardoor hij tegen de middentunnel aanzit.
Mijn vraag is ten eerste of er mensen zijn die ervaring hebben met amazon stoelen in een katterug en of dit een goede oplossing zou zijn (mits er hoofdsteunen op gezet worden, Ik had dit nl. in het verleden ook op mijn amazon) qua beenruimte. Ook zou ik willen weten of dit eenvoudig pas te maken is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-10-2013 21:02 #133540 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Amazon stoelen in een katterug?
Dag Erik,

Ik heb een amazon uit '63 en hierin zijn veel onderdelen gebruikt die ook nog in de katterug werden gebruikt ("Overgangsmodel"). Het zou mij niet verbazen als deze stoelen ook in een katterug zouden zitten/passen. Op die stoelen heb ik een tijd geleden ook hoofdsteunen toegevoegd.

Groet

Arno

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-10-2013 21:41 #133544 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Amazon stoelen in een katterug?
Eveneens Amazon '62: ook ik heb de oude stoelen vervangen door de na '64 orthopedische stoelen.
De achterste bevestigingen op de bodem heb ik, geloof ik ( 30 jaar geleden alweer... ) moeten draaien om aan de breedte van het andere frame te kunnen komen. Overigens met behoud van de originele bevestiging.
De PV van '65 had trouwens ook orthopedische stoelen, dus is het absoluut geen stijlbreuk.

Dries Bakkenes biedt de service om stoelen in het originele patroon te laten bekleden.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-11-2013 13:18 #133561 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Amazon stoelen in een katterug?
Als ik mij niet vergis heeft de laatste serie Duett de stoelen uit de Amazon.

• Leo Staats
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-11-2013 16:41 #133566 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Amazon stoelen in een katterug?
Ik heb een duet uit 67 en daar zitten geen zeker geen Amazone stoelen in.

De stoelen en de bevestiging zijn heel anders dan de Amazon stoelen. De katterug en Duet stoelen schuiven op een rail, die met boutjes op een soort constructie op een dwarsbalk gelast is. De leuningen hebben bijvoorbeeld geen vergrendeling. :D

Stoelen uit een SAAB 900 passen goed in de kattenrug, en zijn met een subframe/ plaat eenvoudig te monteren. Vreemd blijft dat de bestuurder niet recht voor het stuur zit.

• Sieds Hiddema
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-11-2013 18:52 #133572 door Sieds Hiddema
Beantwoord door Sieds Hiddema in topic Amazon stoelen in een katterug?
Voor een Katterug worden meestal de stoelen van een 340 2 deurs gebruikt.
Frame onder de stoelen moet aangepast worden.

- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA

• Erik van Hilten
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-11-2013 19:59 #133573 door Erik van Hilten
Beantwoord door Erik van Hilten in topic Amazon stoelen in een katterug?
Hartelijk dank iedereen voor zijn reactie. Ik was al bang dat het niet ging passen. Zoals Leo schrijft zitten mijn stoelen op een rails gemonteerd die weer op een gelaste dwarsbalk die op de bodem (chassis) vastzit.
Als het mij goed herinnerde zitten de amazon stoelen met boutjes vast direct in de vloer. Daarom ben ik in de documentatie gedoken en heb ze naast elkaar gezet. Ik zou het namelijk wel het mooiste vinden om de amazon stoelen te gebruiken, komt in de buurt van het tijdsbeeld. Misschien kan de onderste beugel verwijderd worden en zou het passen, maar hoe zit het dan met de hoogte van de stoel. . .

Als iemand nog tips heeft houd ik me aanbevolen.

Iedereen alvast/nogmaals bedankt

Bijlagen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD