deurpanelen

• Frans Bach
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2013 20:18 #132670 door Frans Bach
deurpanelen is gemaakt door Frans Bach
Ik heb van de aanbieding betr. deurpanelen gebruik gemaakt.Alleen weet ik niet goed hoe ik de deuropener en raamslinger los krijg. Kan geen schroefje of iets. dergelijks vinden. Wil de boel ook niet kapot maken of forseren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-10-2013 20:45 #132671 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic deurpanelen
Is de eerste keer altijd lastig omdat je niet weet hoe het eruit ziet.. maar deze info (van dit forum) helpt je wel:

"Bernard, met een dunne kleine schroevedraaier kan het ook. De handle zit vast met een "omega"-vormig veertje op de as. Om hier bij te kunnen moet je de zwarte kunststof ring van het handvat stevig tegen het paneel aandrukken zodat de ruimte tussen zwarte ring en handvat/zwengel vrij komt. Even de looplamp erbij hangen (niet bekleding verbranden) en in de opening met het dunne schroevedraaiertje een pootje van het veertje uit zijn holte proberen te schuiven. Ja, makkelijk gezegd als je het nooit een keer open hebt gezien. Na de eerste zul je de rest makkelijk los krijgen omdat je dan weet hoe het in elkaar zit. Voor de eerste dus even geduld."

Je zult dus het omega-veertje los moeten krijgen. Het is mij op verschillende manieren gelukt:
- Met een dunne schroevendraaier
- Met de 'lappen-methode': trek een oude handdoek of iets dergelijks langs het veertje, daar blijft het veertje vanzelf een keer inhaken en springt dan los (kan snel gaan, maar omdat je daarna een halve week op zoek bent naar het weggesprongen veertje duurt 't alsnog lang)
- Met een erg puntig stukje 1.6mm plaatmateriaal (driehoek met 1 scherpe hoek)
- En met een stukje gereedschap wat ik ooit bij de kringloop vond. Ziet eruit als een mes, maar het lemmet is niet scherp, behalve het puntje. De rest is bot en 1-2mm dik.

Bij alle manieren blijft het een kwestie van geduld en veel pielen.. Goede verlichting + een klein lampje is een must, een tweede persoon die het deurpaneel aan de kant kan duwen maakt het ook een stuk makkelijker.

Let inderdaad goed op dat je niet uitschiet!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Simon Ennosz
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2013 21:08 #132672 door Simon Ennosz
Beantwoord door Simon Ennosz in topic deurpanelen

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-10-2013 10:58 #132681 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic deurpanelen
Met een omega verentang of circlipstang wil het ook wel eens lukken...

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...
Bijlagen:

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-10-2013 19:59 #132693 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic deurpanelen
Als je een 140/164 of 1800 hebt dan zit een binnenring onder de klink, dan hoef je alleen maar de klink in te drukken en voorzichtig naar beneden bewegen, de ring drukt de omega clip eruit .
Ook kan je een schroevendraaier middelgroot tussen de klink/handel en de zwartplastic ring plaasten.
Dan kan je met een kleinere schroevendraaier met platte kop de omega ring eruit duwen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Frans Bach
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2013 22:13 #133131 door Frans Bach
Beantwoord door Frans Bach in topic deurpanelen
Bedankt voor alle adviezen.Zonder deze was het mij nooit gelukt.Wel is het e en handeling welke bloeddruk verhogend werkt. En inderdaad, ondanks de waarschuwing vloog er een veertje weg en was nooit meer te vinden.Een handige kennis van mij heeft er eentje van een oude veer gemaakt.Het resultaat van het geheel is oogstrelend.en ben er blij mee.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD