Zelf deurpanelen bekleden?
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-09-2013 13:04 #131938
door Pieter Jansens
Zelf deurpanelen bekleden? is gemaakt door Pieter Jansens
Goedemiddag allen
Ik wil dus zelf de (zelfgemaakte) deurpanelen van mijn Volvo Amazon bekleden. Ondertussen al een stuk of 10 winkels afgelopen om de goede kleur skai te krijgen maar nergens succes.
Zijn er hier al mensen geweest die dat zelf gedaan hebben en zelf skai gekocht hebben? Ik zoek dus de goede bruintint...
Groeten
Pieter
Ik wil dus zelf de (zelfgemaakte) deurpanelen van mijn Volvo Amazon bekleden. Ondertussen al een stuk of 10 winkels afgelopen om de goede kleur skai te krijgen maar nergens succes.
Zijn er hier al mensen geweest die dat zelf gedaan hebben en zelf skai gekocht hebben? Ik zoek dus de goede bruintint...
Groeten
Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-09-2013 10:06 #131983
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it
... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Zelf deurpanelen bekleden?
Hej Pieter,
Moeilijk...
Ik zou bij proffesionele stoffeerders vragen of zij kunnen helpen...
Zij hebben hun leveranciers en de stof waarschijnlijk op voorraad, wel wat duurder maarrrr...
het kan beter wat kosten dan dat het de verkeerde kleur is....
Succes,
Ruud
Moeilijk...
Ik zou bij proffesionele stoffeerders vragen of zij kunnen helpen...
Zij hebben hun leveranciers en de stof waarschijnlijk op voorraad, wel wat duurder maarrrr...
het kan beter wat kosten dan dat het de verkeerde kleur is....
Succes,
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-09-2013 14:01 #131992
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zelf deurpanelen bekleden?
Bij Nordicar en anderen kun je compleet nieuwe panelen kopen dus waarom zelf doen. Weegt niet op tegen de tijd en ergernis en je hebt dan gelijk alle profieltjes e.d. er ook in zitten. Anders wordt het zo vlak geheel.
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-09-2013 14:16 #131995
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Zelf deurpanelen bekleden?
Wel Ruud, dat was ook mijn idee. Het belangrijkste is inderdaad nog dat de stoelen en deurpanelen zelfde kleur hebben. En omdat ik de stoelen ook ga làten bekleden (in leer ineens) kan ik maar beter daar een bijpassend alternatief nemen voor de panelen.
@Rene: ten eerste vind ik ze nogal duur bij Nordicar (en hebben ze die panelen ook voor een combi?) en dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik niet wil boren/zagen in nieuwe panelen voor speakers. Ik heb sowieso ook liever speakers dan die zak die daar hangt. En ergernis? Zo'n paneeltje zaag je op een kwartier. Is echt nog leuk werk
Zeker als afwisseling tussen het sleutelen door.
@Rene: ten eerste vind ik ze nogal duur bij Nordicar (en hebben ze die panelen ook voor een combi?) en dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik niet wil boren/zagen in nieuwe panelen voor speakers. Ik heb sowieso ook liever speakers dan die zak die daar hangt. En ergernis? Zo'n paneeltje zaag je op een kwartier. Is echt nog leuk werk

- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-09-2013 22:29 #132009
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zelf deurpanelen bekleden?
Ik heb ze ook zelf gemaakt van waterproof triplex. Ik had alleen het voordeel dat mijn skai bekleding nog goed was alleen het hardboard was verrot. Maar een paneel maken doe je niet even in een kwartiertje, ook niet in een uurtje. Als je echt lang plezier wilt hebben moet je het hout eerst in de lak zetten (een paar keer) Dan de binnenkant voorzien van folie en net zoals je skai dit met contactlijm (spuitbus) lijmen. Dan moet je het resterende skai omklappen en vast nieten, gebruik wel de juiste (ik dacht 4mm) want anders ga je door het paneel heen en door je skai. Je kan ook nog een dun laagje foam tussen het paneel en het skai doen om het geheel een zachter geheel te geven.
Ik ben per paneel 1 dag bezig geweest, en dat is dus incl alle droogtijden voor wat betreft de lak en de lijm.
Ik weet natuurlijk niet in wat voor toestand jou auto is, kan een restauratie project zijn waar je naar perfectie streeft of een hobby project die gewoon dagelijks rijd. Voor de eerste zou ik gewoon kiezen voor nieuwe voor de laatste kan je voldoen zoals jij het wilt.
Wat ik dus jammer vind van zelf beklede panelen is dat je dat plastic verchroomde randje en het profiel in het skai niet hebt, maar dat is een mijn persoonlijke smaak.
Ik ben per paneel 1 dag bezig geweest, en dat is dus incl alle droogtijden voor wat betreft de lak en de lijm.
Ik weet natuurlijk niet in wat voor toestand jou auto is, kan een restauratie project zijn waar je naar perfectie streeft of een hobby project die gewoon dagelijks rijd. Voor de eerste zou ik gewoon kiezen voor nieuwe voor de laatste kan je voldoen zoals jij het wilt.
Wat ik dus jammer vind van zelf beklede panelen is dat je dat plastic verchroomde randje en het profiel in het skai niet hebt, maar dat is een mijn persoonlijke smaak.
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-09-2013 17:51 #132148
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Zelf deurpanelen bekleden?
Voordeel is dan weer dat je wel een set luidsprekers kan installeren en zelf kiest hoe je het een en ander doet. Kortom, ik ga het toch zelf doen.
Mocht het ooit zo ver komen dat het ook afraakt dan zal ik hier zeker foto's posten. De triplex-platen zijn in elk geval al gemaakt
Mocht het ooit zo ver komen dat het ook afraakt dan zal ik hier zeker foto's posten. De triplex-platen zijn in elk geval al gemaakt

- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
20-09-2013 13:06 #132212
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Zelf deurpanelen bekleden?
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
22-09-2013 14:21 #132264
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Zelf deurpanelen bekleden?
spul is in alle kleuren weer verkrijgbaar....dat voorkomt een heel geklus, ook de verbeterde panelen zijn verkrijgbaar.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-09-2013 18:07 #132302
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Zelf deurpanelen bekleden?
Lees in ons clubblad dat het VOD ze in de aanbieding heeft voor echt weinig, het zou toch niet zo zijn dat ze een setje voor je hebben? Maar is wel het proberen waard?
- Lukas Beneken (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2013 23:07 #135500
door Lukas Beneken (GAST)
Volvo Amazon 122S '67. Eindhoven
Beantwoord door Lukas Beneken (GAST) in topic Zelf deurpanelen bekleden?
Ook ik ben aan nieuwe, of andere deurpanelen toe. Ik been een leer fanaat moet ik vooraf zeggen.
Het idee is om via mp een bankstelsel te vinden die globaal in de cognackleur van mijn interieur past. Dat leer kan ik dan op de Binnenpanelen doen.
Ik weet nog niet of het gaat werken, maar dat ik vooralsnog de optie voor straks.
Moet eerst aan het lassen...
Het idee is om via mp een bankstelsel te vinden die globaal in de cognackleur van mijn interieur past. Dat leer kan ik dan op de Binnenpanelen doen.
Ik weet nog niet of het gaat werken, maar dat ik vooralsnog de optie voor straks.
Moet eerst aan het lassen...
Volvo Amazon 122S '67. Eindhoven