Monteren van nieuwe spanbanden achterbank P1800 E
- Cees Söder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2013 17:18 #131764
door Cees Söder (GAST)
Monteren van nieuwe spanbanden achterbank P1800 E is gemaakt door Cees Söder (GAST)
Bestaat er wellicht een trucje om nieuwe spanbanden voor de achterbank van de P 1800 E te mobteren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06-09-2013 17:31 #131765
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Monteren van nieuwe spanbanden achterbank P1800 E
Welkom, Cees! Wat is je probleem? Er horen ogen aan boven- en onderkant te zitten. Riem ertussen, klaar... Kan je het vinden in de onderdeelboeken?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
07-09-2013 00:16 #131780
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Monteren van nieuwe spanbanden achterbank P1800 E
Boven enz.
Pirelli band kun je bij clubshop krijgen.
Suc6
Pirelli band kun je bij clubshop krijgen.
Suc6
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-09-2013 00:40 #131781
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Monteren van nieuwe spanbanden achterbank P1800 E
Hallo Cees,
geen antwoord op je vraag, maar als je het daar praktisch ipv origineel wilt hebben: geen spanbanden maar een hardboardplaat plaatsen, dan heb je onder de bank een opbergvak (bij mij voor krik, gereedschap en wat onderdelen). Er op zitten is geen probleem (ik denk trouwens dat ik een van de weinigen ben die regelmatig met 3 volwassenen in een P1800 onderweg is).
groeten, Rudi
geen antwoord op je vraag, maar als je het daar praktisch ipv origineel wilt hebben: geen spanbanden maar een hardboardplaat plaatsen, dan heb je onder de bank een opbergvak (bij mij voor krik, gereedschap en wat onderdelen). Er op zitten is geen probleem (ik denk trouwens dat ik een van de weinigen ben die regelmatig met 3 volwassenen in een P1800 onderweg is).
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
07-09-2013 15:58 #131788
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Monteren van nieuwe spanbanden achterbank P1800 E
Hallo Cees,
Ik heb vorig jaar de oude banden vervangen door nieuwe (van de VOB), de oude haakjes hergebruikt de meeste bande gingen er vlot in. Alleen uiterst links en rechts hadden wat hulp nodig, volgens mij heb ik een waterpomp tang gebruikt, eerst een pootje in het gat en daarna de ander met de tang erin trekken.Ik heb ook foto's gezien van geperforeerd hardboard, ik weet niet hoe dat zit. Ik rij meestal met twee personen maar heb ook wel een twee kinderen achterin. Het monteren van de banden viel mij erg mee, ik heb alternatieven bekeken van band kopen en alles zelf maken en andere leveranciers maar onze eigen VOB was het goedkoopst en de banden pasten perfect.
Mvg
Arnold
Ik heb vorig jaar de oude banden vervangen door nieuwe (van de VOB), de oude haakjes hergebruikt de meeste bande gingen er vlot in. Alleen uiterst links en rechts hadden wat hulp nodig, volgens mij heb ik een waterpomp tang gebruikt, eerst een pootje in het gat en daarna de ander met de tang erin trekken.Ik heb ook foto's gezien van geperforeerd hardboard, ik weet niet hoe dat zit. Ik rij meestal met twee personen maar heb ook wel een twee kinderen achterin. Het monteren van de banden viel mij erg mee, ik heb alternatieven bekeken van band kopen en alles zelf maken en andere leveranciers maar onze eigen VOB was het goedkoopst en de banden pasten perfect.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100