hemel amazon combi losmaken?

• J. van Heemst (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2013 12:14 #131211 door J. van Heemst (GAST)
hemel amazon combi losmaken? is gemaakt door J. van Heemst (GAST)
Op dit moment is iemand bezig om m'n combi strak te maken en alles is van de carrosserie afgehaald, behalve de ophangbeugels voor de bovenklep, op het dak. Daarvoor moet het hemeltje los gemaakt worden en dat durfde hij niet aan op eigen verantwoordelijkheid ;) . Vandaar even deze vraag op het forum: is het (achterste deel van het) hemeltje 'eenvoudig' los te maken en weer vast te zetten, zodat je van binnenuit de (neem ik aan) schroeven van de ophangbeugels los kan krijgen? Of is dat een heel gedoe, waarbij je maar weer moet afwachten of je zo'n hemeltje weer netjes strak erin krijgt?
Het alternatief vond hij om de beugels te laten zitten, de rubber rand eraf te snijden en dan, na het spuiten, de randjes van nieuw rubber er weer aan te plakken.... ik vind dat eigenlijk geen alternatief, maar als ik met geen mogelijkheid dat hemeltje er weer strak in krijg....
Graag jullie advies!
Hartelijk dank.
Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-08-2013 12:22 #131212 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic hemel amazon combi losmaken?
Voorzichtig loshalen moet lukken, de hemel is daar om een randje geslagen en het is het laatste punt waarmee de hemel in de lengterichting gespannen wordt.
Ik zou zeker de scharnieren loshalen als je al zo ver bent, er zit regelmatig roest onder.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• J. van Heemst (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2013 13:50 #131215 door J. van Heemst (GAST)
Beantwoord door J. van Heemst (GAST) in topic hemel amazon combi losmaken?
ok, nuttig advies! zit de hemel met klemmen oid vast, net als de deurpanelen? Hoe krijg je die rand het makkelijkst los?

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-08-2013 19:43 #131223 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic hemel amazon combi losmaken?
Hallo Hans,
er zijn geen klemmen, de hemelstof heeft aan de achterrand een strip die om de hemelstof gevouwen wordt en dan om een plaatrichel geschoven wordt, zie foto (links nog net vrijwel scherp de plaatrichel te zien, de scharniermoeren goed te zien, rechts iets onscherp de strip aan de hemelstof). Als ik het me goed herinner moet je in de hoeken voorzichtig een begin proberen te krijgen de strip met stof los te krijgen, links en rechts in de bochten naast het rechte stuk zit de hemelstof achter een gebogen strip met haakjes gestoken (links onder in de hoek van de foto te zien) dus daar opletten dat de hemelstof niet kapot gaat (die haakjesstrip eventueel iets van de buitenkant wegbuigen zodat de stof los te haken is, daardoor zal er ook minder spanning op de achterstrip staan en deze zal dan makkelijker uit te haken zijn, na montage de haakjesstrip dan weer iets terugkloppen, wordt bij de hemelmontage altijd gedaan om de stof te spannen). Op de foto iets rechts boven het midden is trouwens onscherp nog een haak in de vorm van een metalen strip te zien: die zit om de achterste balijn van de hemel gevouwen (hier al iets uitgevouwen) om de hemel strak genoeg naar achteren te houden, deze zou ik proberen op zijn plaats te houden (moet lukken om dan ook de moeren te bereiken). Sorry dat ik geen scherpere foto ervan heb.

succes, Rudi (ik moet nog een complete nieuwe hemel plaatsen, eens kijken hoe dat dan lukt).

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Bijlagen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD