Ander dashboard Volvo Amazon

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-06-2013 14:33 #128832 door R Slijfer
Ander dashboard Volvo Amazon is gemaakt door R Slijfer
Hallo,

Vraagje: Het dashboard in mijn Amazon is vrij lelijk, er zitten wat gaten in en het leer is wat gescheurd.
Ik wil deze dus graag gaan vervangen.

Is het ook mogelijk om een dashboard van een later type Volvo zonder al te veel moeite te plaatsen in een Amazon?
Bijvoorbeeld die van een 144/164 of van de 200 serie?

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2013 21:18 #128842 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ander dashboard Volvo Amazon
Van een later bouwjaar amazon lukt maar van een 140 of 2 serie zal je alles aan de dash moeten verbouwen en of dat nou mooi wordt laat staan of het wel mooi is in de amazon, nee

Wat je wel kan doen is dit
Dit is echt heel mooi en smaakvol gedaan. Zit veel van Volvo zelf in.

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-06-2013 23:11 #128850 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Ander dashboard Volvo Amazon

"René Minnebo" schreef:
Van een later bouwjaar amazon lukt maar van een 140 of 2 serie zal je alles aan de dash moeten verbouwen en of dat nou mooi wordt laat staan of het wel mooi is in de amazon, nee

Wat je wel kan doen is dit

Dit is echt heel mooi en smaakvol gedaan. Zit veel van Volvo zelf in.

Dat filmpje ben ik al eens tegengekomen, erg mooie auto!

Ik zou allen niet weten waar ik moet beginnen en hoe ik aan zon dash kan komen!
Ook die middenconsole zal voor mij erg lastig worden.

Heeft u nog tips?

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2013 23:29 #128856 door René Minnebo (GAST)
Zeg maar je tegen U. Tips Tja ik ben van het proberen en proberen en nog is proberen. Zelf heb ik nog nooit een ander dashboard gemaakt dan het origineel. Was het wel van plan met mijn voormalige ama combi maar daar is het nooit van gekomen. Nu met mijn volgende project, is wel geen Volvo maar een Opel Admiral wordt dit een soort van Chip Foose auto. Dus veel zelf maken en bedenken en veel internet raadplegen.

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-06-2013 07:29 #128858 door R Slijfer

"René Minnebo" schreef:
Zeg maar je tegen U. Tips Tja ik ben van het proberen en proberen en nog is proberen. Zelf heb ik nog nooit een ander dashboard gemaakt dan het origineel. Was het wel van plan met mijn voormalige ama combi maar daar is het nooit van gekomen. Nu met mijn volgende project, is wel geen Volvo maar een Opel Admiral wordt dit een soort van Chip Foose auto. Dus veel zelf maken en bedenken en veel internet raadplegen.

Haha oké.

Dat zal een mooi en lang project worden met de Opel!

Wat ik zoek is een redelijk simpele look die wel luxe uitstraalt. En een middenconsole voor eventuele tellers/meters.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-06-2013 10:39 #128863 door René Minnebo (GAST)
Dat is niet zo moeilijk, wat triplex van verschillende dikte en eventueel buigtriplex. Dan nog wat klemmen, boutjes moertjes ringetjes, parkers en bekleding.

Waar je last van gaat krijgen is je pook. Omdat deze zo ver zit heeft het tot gevolg dat je in het middenconsole een gat krijgt van 20 cm (dacht ik) in doorsnede en dan valt je hele oppervlakte om meters erin te zetten weg. Het mooiste zou zijn als je een bak van een 140 met korte pook kon pakken of zelf een constructie bedenken dat je een korte pook op de tunnel maakt en met een verbinding naar de oude pook welk je hebt ingekort. Maar of dit lukt weet ik niet daarom probeer ik het altijd eerst even.

En wat betreft je nieuwe midden console en de daarvoor te gebruiken materialen is lastig te bepalen wat je nodig hebt, al werkende loop je tegen problemen aan en daar zal je een oplossing voor moeten bedenken.

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-06-2013 11:51 #128867 door R Slijfer

"René Minnebo" schreef:
Dat is niet zo moeilijk, wat triplex van verschillende dikte en eventueel buigtriplex. Dan nog wat klemmen, boutjes moertjes ringetjes, parkers en bekleding.

Waar je last van gaat krijgen is je pook. Omdat deze zo ver zit heeft het tot gevolg dat je in het middenconsole een gat krijgt van 20 cm (dacht ik) in doorsnede en dan valt je hele oppervlakte om meters erin te zetten weg. Het mooiste zou zijn als je een bak van een 140 met korte pook kon pakken of zelf een constructie bedenken dat je een korte pook op de tunnel maakt en met een verbinding naar de oude pook welk je hebt ingekort. Maar of dit lukt weet ik niet daarom probeer ik het altijd eerst even.

En wat betreft je nieuwe midden console en de daarvoor te gebruiken materialen is lastig te bepalen wat je nodig hebt, al werkende loop je tegen problemen aan en daar zal je een oplossing voor moeten bedenken.

Wat ik eerst ga doen is de auto weer aan de praat krijgen, dan bezig met het interieur.

Het dashboard en middenconsole wil ik natuurlijk snel vervangen, maar een mattenset vind ik belangrijker.

Is de standaard set van de amazon mooi? Of bestaan er mooiere alternatieven?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD