Nieuwe dashboard bekleding voor P1800

• Dick Klompsma
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
18-06-2013 21:20 - 18-06-2013 23:06 #128787 door Dick Klompsma
Nieuwe dashboard bekleding voor P1800 is gemaakt door Dick Klompsma
Beste Volvo enthousiasten.

Allereerst wil ik mij even voorstellen op dit voor mij geheel nieuw en onbekend fenomeen, een forum... Mijn naan is Dick Klompsma en woon in het Noord Oosten van ons land. Onlangs is een van mijn grootste wensen in vervulling gegaan en ben in het bezit kunnen komen van een Volvo P 1800 S. De auto is reeds voor een behoorlijk gedeelte vakkundig gerestaureerd en dient nog verder "afgebouwd" te worden hetgeen ik enkele jaren voor "uitgetrokken" heb.(de aanschaf kwam sneller dan ik gepland had !) Nu loop ik vanzelfsprekend tegen diverse problemen(lees uitdagingen)aan en hoop met behulp van dit forum wat antwoorden te krijgen. Hoop natuurlijk ook eea retour te kunnen doen!

Nu probeer antwoord te krijgen op de volgende vraag;

Is het mogelijk om de dashboard van mijn P1800 te voorzien van nieuwe skai of leren bekleding? Ik heb reeds wat antwoorden gekregen maar die spraken elkaar volkomen tegen! De ene expert zei dat het absoluut mogelijk was om zonder vouwen en naden en nieuwe leren bekleding aan te brengen terwijl zijn baas dit volledig ging afraden! Hoop dat er bij de Club ervaring op dit gebied is....
Laatst bewerkt 18-06-2013 23:06 door Dick Klompsma.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-06-2013 23:06 #128790 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Nieuwe dashboard bekleding voor P1800
Dat gaat niet zonder 3D vervorming van het materiaal. Leer laat dat niet echt toe. of de koe moet in de vorm van de bobbel boven de meters gemaakt zijn. Daar komt dus een naad. In skai kan het misschien wel.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2013 21:37 #128814 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Nieuwe dashboard bekleding voor P1800
Zoals Rob al aangaf:
bij leer: met naad lukt het goed, zonder amper of niet (zou dan dun flexibel leer moeten zijn).
Ik heb eens een redelijk overtuigend resultaat met kunstleer gezien, het bovenblad was redelijk strak (behalve van de onderkant boven de grote meters maar daarvoor moet je diep bukken om het te zien), het onderblad zag er best wel goed uit (niet helemaal 100% bij de randen rondom de panelen).
Dit gaat ook alleen als je de ondergrond voor het leer (= originele oppervlakte) glad genoeg krijgt dat je daarvan geen scheuren doordrukken ziet. Let op: het metaal van het dashboard geeft niet de vorm, dat wordt door het schuim van de dashboardbekleding gegeven.
Nieuwe vervanging die te koop is: hardplastic overzet covers (zie ik alleen als noodoplossing) en complete met schuim (nogal duur en oppervlaktestructuur helaas veel te grof en in mijn ogen daarom helaas ook niet echt mooi, of zijn er ondertussen met de goede structuur?).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
20-06-2013 09:53 #128828 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Nieuwe dashboard bekleding voor P1800
Dick,

Zou wrappen met een krimpfolie werken, ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel voorbeelden gezien van deze folie.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

• RON MARCUS
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-06-2013 17:21 #129204 door RON MARCUS
Beantwoord door RON MARCUS in topic Nieuwe dashboard bekleding voor P1800
TUURLIJK LAAT LEER EN SKAI DAT TOE KWESTIE VAN SKILL(STOMEN).
FERRARI EN ANDERE MERKEN DOEN HET AL TIENTALLEN JAREN.

• Gerben Polder
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2013 23:17 #129235 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Nieuwe dashboard bekleding voor P1800
Ron, alles kan, natuurlijk, maar de jongens die dat bij de luxe merken doen doen dat met professionele apparatuur en hebben jaren ervaring, goede mallen etc. Om dit zelf te doen moet je tenminste investeren en is het dan nog steeds de vraag hoe goed je eind resultaat gaat zijn.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

• RON MARCUS
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-07-2013 18:31 #129276 door RON MARCUS
Beantwoord door RON MARCUS in topic Nieuwe dashboard bekleding voor P1800

"Gerben Polder" schreef:
Ron, alles kan, natuurlijk, maar de jongens die dat bij de luxe merken doen doen dat met professionele apparatuur en hebben jaren ervaring, goede mallen etc. Om dit zelf te doen moet je tenminste investeren en is het dan nog steeds de vraag hoe goed je eind resultaat gaat zijn.

Tuurlijk dat is het andere uiterste , ik heb zelf al een aantal stoelen bekleed (mercedes)
En een Volvo dashboard originele bekleding , maar met skai is het zeker mogelijk (föhnen).
Verder kun je bij een bekleder vele soorten en diktes schuim krijgen.
Investeren is tijd en geduld.

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-07-2013 08:08 #129390 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Nieuwe dashboard bekleding voor P1800
Nieuwe vervanging die te koop is: hardplastic overzet covers (zie ik alleen als noodoplossing) en complete met schuim (nogal duur en oppervlaktestructuur helaas veel te grof en in mijn ogen daarom helaas ook niet echt mooi, of zijn er ondertussen met de goede structuur?).

Deze schijnen ze te kunnen leveren in Duitsland, toch een behoorlijk gladde structuur?

Stel niet uit, maar doe het vandaag
Bijlagen:

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-07-2013 09:41 #129394 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Nieuwe dashboard bekleding voor P1800
Is dat van Buttkereit?

Ik heb er tijdens restauratie ook een nieuw dashboard in gezet. Tja, het kost 5 a 600 euro, maar is wel ontzettend mooi. Mijne komt bij het VKO vandaan. Ik vind het geen grove structuur hebben, of is dat een verschil in kwaliteitsopvatting?

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-07-2013 12:05 #129402 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Nieuwe dashboard bekleding voor P1800
Dat ziet er wel mooi uit (ik denk niet dat de foto vertekend, wat ik bedoel zie je al op deze afstand), die wat ik tot nu toe gezien had (wel al een tijd geleden) hadden de structuur van een late 140: grove bobbels, terwijl de originele maar een heel fijne ondiepe nerf hebben. Toch maar eens de nieuwe bekijken.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD