Klokje volvo amazon

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-05-2013 17:22 #127822 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Klokje volvo amazon
In mijn 144 zit zo'n klokje in de middenconsole, is zeer stabiel en loopt altijd iets achter, zal een keer het schroefje iets verdraaien.
De Amazon had een middenconsole als accessoire, het enige verschil met die van de 140 is het klokje, ik zie werkelijk niet in waarom dit afbreuk zou doen aan de originaliteit.
Vind het een fantastische plek en ik zou hem niet op het dashboard willen hebben.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-05-2013 17:43 #127824 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Klokje volvo amazon
ligt het aan mij of werkt het doorlinken (naar threads elders op dit forum) niet meer.

ik krijg bij elke link die ik open een infinte loop, ook bij linken die het vroeger wel deden.

• 02114-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-05-2013 08:50 #127844 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Klokje volvo amazon
Ik heb deze al jaren in mijn Volvo's zitten, iedere keer overgezet van de een naar de volgende,
Is van VDO en is uit 1966, doet het nog steeds prima.
[img

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

• Rutten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-05-2013 12:33 #127853 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Klokje volvo amazon

"Jacques Smeets" schreef:
Ik heb al jaren zo'n klokje, dit is zeer stabiel. Meestal loopt zo'n klokje niet als het aangesloten wordt want het klokje gaat niet op stroom, zoals je zou verwachten, maar gewoon op een opgewonden veer.
De stroom is er alleen maar om een pulsstroompje af te geven waardoor de veer zich weer op windt. Veer afgewonden, pulsstroompje, en dan gaat ie weer. Als je dus de eerste keer het klokje aansluit dan kan het zijn dat de veer net in een tussenpositie stilstaat, in dat geval geef je een (flinke) tik tegen het klokje en luister dan heel goed of je het hoort tikken, is maar heel zachtjes. Achterop het klokje zit ook een minischroefje om de kloksnelheid precies af te stellen.
Een kind kan de was doen!.

Interessant! Is dit ook zo bij de klokjes uit de 164? Ik heb mijn klokje laten maken, maar hij loopt te langzaam. Ik ging er eerst vanuit dat de stroomvoorziening niet in orde was, maar wellicht is het klokje dus gewoon te langzaam afgesteld.

Mvg Guy

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-05-2013 12:37 #127854 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Klokje volvo amazon
Ook dat klokje zal een stelschroefje hebben, aan de achterkant van het klokje.

De spanning waarop het klokje werkt komt niet zo kritisch, zoals Jacques al vertelde. Die spanning wordt slechts gebruikt om de veer op te winden. Bij een lagere spanning wordt hooguit de veer niet zo ver opgewonden, maar dat heeft geen invloed op de snelheid waarmee het klokje loopt.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-05-2013 19:28 #127983 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Klokje volvo amazon
Heren,

Bedankt voor de tips... had een middenconsole met klokje gescoord en was er niet tevreden over omdat het klokje niet op tijd liep... in 24 uur ca 5 minuten achter, ik denk nu dat ik hem ga proberen wat sneller te zetten...

wordt vervolgd.

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

• Rutten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-05-2013 10:20 #128010 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Klokje volvo amazon
Ik heb aan de instelling van mijn klokje gedraaid en hij loopt nu bijna goed. Een afwijking van enkele minuten na een paar dagen! :D Bedankt!

Mvg Guy

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-05-2013 20:02 #128032 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Klokje volvo amazon
ook mijn klokje loopt nu bijna gelijk... nog ff iets strakker zetten en dan ben ik er wel...

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-05-2013 22:15 #128101 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Klokje volvo amazon
Ik heb ondertussen 3 klokken tweedehands...en het principe van die klokken verschilt kennelijk.

De klok met streepjeswijzerplaat heeft 2 spoelen die via 2 transistoren, een weerstand en 2 condensatoren een wisselend magneetveld krijgen dat ervoor zorgt dat een metalen schijfje met magneetjes op de hoofdas heen en weer zwiept. Erg kwetsbaar...is ook niet meer te maken.

Het andere klokje (streepjes met puntjes ertussen) heeft een kompleet loopwerk erin met inderdaad 2 contacten die elkaar na 2minuten raken en de veer opnieuw wordt opgewonden. Deze gaat het worden verwacht ik. Ziet er robuust genoeg uit, ondanks de zeer aparte combinatie van mechanica en electronica...

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2013 19:29 #128560 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Klokje volvo amazon
Ik begon met een montageplaatje te maken voor de klok maar uiteindelijk vond ik deze "minimalistische" ophanging een subtielere manier waardoor het klokje wat beter tot zijn recht komt.

Bijlagen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD