Stuur amazon terugplaatsen

Lees meer
19-03-2013 08:29 #124948 door Marc Schunck
Stuur amazon terugplaatsen is gemaakt door Marc Schunck
Ik heb enige tijd geleden het stuur verwijderd om het dashboard te spuiten. Nu wil ik het weer terugplaatsen maar kom er niet helemaal uit. Wie weet hoe en in welke volgorde de onderdelen terugmoeten. Wellicht heeft er iemand een exploded view? Op de bijgevoegde foto's zie je ook nog een 3-tal boutgaten, waar zij deze voor? en waar moet het zwarte draadje (links) aan bevestigd worden ?
Bvd,
Marc





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 09:50 #124952 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Stuur amazon terugplaatsen
Het gaat hier, gezien de kleur van het dashboard ,om een 69 amazon met stuurslot en vlinderstuur.

- eerst de richtingaanwijzer schakelaar plaatsen door deze met de twee kruiskopboutjes vast te zetten.De zwarte draad is een massadraad en moet onder een van de twee boutjes.Alles op werking controleren.Zitten de aansluitingen goed aangedrukt?

-nu de veer die onderaan foto 2 staat over de stuurstang plaatsen.

-Vervolgens de kleinere witte plastic ring over de stuurkolom schuiven met de vlakke kant naar de achterkant van de auto.Dus met de 2 uitsteeksels naar voren.Deze is voor de automatische afslag van de richtingaanwijzer.Zorg er voor dat dat hij ver genoeg zit .Dus dat de afslagpennetjes van de schakelaar later op de goede plek komen.Zie slijtplekjes.

-Dan de grote witte plastic bevestiging plaatsen .Vastzetten met kruiskopboutjes op de gaten die in het contacslot zitten.

- nu de zwarte stuurkap plaatsen .Goed en voorzichtig over de raw schakelaar halen en daarbij de schakelaar naar achteren trekken.Zwarte kapje vastzetten met kruiskopboutjes op witte plastic ring.

-nu stuurwiel plaatsen en zeker zijn dat de wielen in de rechtuit stand staan.Stuur nog niet muurvast zetten,maar eerst gaan rijden en kijken of stuur mooi recht staat.Zo niet dan grote moer weer los draaien en stuur recht zetten.Dan pas moer goed vast zetten.
-toeterdraad -komt uit stuurbuis- op het stuur aansluiten.En afdekplaatje monteren.

succes vriendelijke groet niek de boer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 11:22 #124954 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Stuur amazon terugplaatsen
Hoi Niek, bedankt voor de uitgebreide uitleg, direct naar de schuur gelopen om t uit te proberen maar ik kom er nog niet uit. De richtingaanwijzer kan ik volgens mij alleen aan de grote witte plastic kap bevestigen (zie foto voor zijaanzicht vd witte kap). En als de veer en de kleine witte ring erop zitten krijg ik de grote witte kap niet ver genoeg gedrukt om m aan t contactslot vast te zetten.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 16:26 #124965 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Stuur amazon terugplaatsen
Zover ik weet monteer je eerst het grotere witte deel op je laatste foto (vervangt uiteinde stuurbuis bij variant zonder stuurslot) en daarna schuif je het kleinere witte deel over de stuurstang. Wielen recht zetten en dan het kleinere witte deel zo draaien dat de inkeping op de juiste plaats zit tov de pin aan de achterkant van je stuur als dat recht gehouden wordt, dan pas stuur plaatsen (pin moet in deze inkeping vallen, anders beschadig je het kleine witte deel maar vooral is dit nodig om de stand van het stuur en het afslaan van de richtingaanwijzer te synchroniseren). Dat kleinere witte deel wordt dan met het stuur aangedrukt (tegen veerdruk van veer onder dat kleinere witte deel).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 20:24 #124975 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Stuur amazon terugplaatsen
Ja,natuurlijk eerst de grote witte plastic ring plaatsen en dan pas de richtingaawijzerschakelaar.ik zat daar fout mee.Verder moet het toch lukken,dacht ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2013 11:09 #125035 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Stuur amazon terugplaatsen
Hij zit er weer op :D Nog niet strak vastgezet want ik kan de bedrading pas testen als de motor en accu er weer in zitten.
Eerst de veer over de stuurstang schuiven, dan de grote witte kap aan het contact bevestigen, zwarte massa draad aan bovenste boutje. Dan de richting aanwijzer aan grote witte kap bevestigen incl contactbrug bij onderste boutje. Vervolgens de kleine witte kap. Deze moet idd met de platte ronde kant naar voren over de stuurstang zoals Rudi aangaf, zie bijgaande foto's.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2013 11:58 #125036 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Stuur amazon terugplaatsen
Duidelijk verhaal, maar een stap ervoor; mag ik vragen hoe ik een vlinderstuur eraf haal?
Bij mijn '66-er zitten er twee kruiskop boutjes vanaf de achterkant in de twee spaken, maar die zie ik bij onze '70-er met vlinderstuur niet zitten? dacht het centrale Volvo logo eraf te halen, maar die zit goed vast. en ik ben bang dat ik hem daardoor beschadig?

hoor het graag,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2013 12:23 #125040 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Stuur amazon terugplaatsen
Het logo in het vlinderstuur zit vast geklikt met 4 plastic pinnetjes zonder boutjes oid. Je kunt m er voorzichtig uitwippen.
Vervolgens kun je de centrale moer losdraaien en met wat wrikwerk t stuur eraf trekken.
Ik heb ff wat fotos voor je gemaakt.
Succes



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2013 16:00 #125047 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Stuur amazon terugplaatsen
Wrikken om het stuur los te krijgen lukt meestal niet.Je zult een trekkertje moeten maken .
Maak een dikke plaat die in het gat past als je het plastic logokapje er af hebt.Deze plaat moet op de stuurbuis rusten.Boor in die plaat twee gaten.Hier moeten de twee bouten in met unc draad.Ze moeten in de gaten met draad komen die in het stuur zitten.Hopelijk is die draad nog heel.Let op bij het aandraaien van de bouten,want de draad in de gaten loopt niet door tot het eind.Gebruik ook materiaal om op te vullen .Draai de Engelse unc bouten,bijvoorbeeld die waar de tuimelaaras mee vast zit,gelijkmatig aan.Het stuur komt dan los.Uiteraard moet je eerst de grote moer er afgedraaid hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2013 19:41 #125050 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Stuur amazon terugplaatsen
met een poelietrekker met 2 armpjes is het me ook al herhaaldelijk gelukt. wel even een plaatje op de stuurbuis leggen waar de spanbout dan tegenaan komt. een beetje beleid is hierbij wel gewenst want ik kan me voorstellen dat je het stuur ook kan beschadigen met de 2 trekarmpjes van de poelietrekker aan de achterzijde. maar nogmaals, mij is het meermalen zonder schade gelukt en als het stuur niet al te vast zit zal het jou ook vast lukken!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.