Amazon Schutbord Dempingsmateriaal
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 09:01 #123224
door Arno Pfennings
Amazon Schutbord Dempingsmateriaal is gemaakt door Arno Pfennings
Bij het VOD na jaren toch maar een nieuwe dempingsmat besteld. De oude was destijds tbv de restauratie verwijderd en is niet vervangen ivm vast houden van vocht. Aangezien dit laatste mee valt in een garage en een auto die lekvrij is wil ik het beetje extra geluidsdempingsvoordeel meepikken.
Maaaarrr...ik krijg de mat binnen en het lijkt wel van Ikea...allemaal losse stukjes met een kluwen touw om het waarschijnlijk zelf aan elkaar te naaien...het zal wel authentiek 196X zijn :roll: ...wie heeft dit ook al eens "gemonteerd"?
Maaaarrr...ik krijg de mat binnen en het lijkt wel van Ikea...allemaal losse stukjes met een kluwen touw om het waarschijnlijk zelf aan elkaar te naaien...het zal wel authentiek 196X zijn :roll: ...wie heeft dit ook al eens "gemonteerd"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 16:35 #123248
door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Amazon Schutbord Dempingsmateriaal
Een late reactie, maar voor een iedere die nog wil isoleren heb ik hier een mooi site
shop.merford.nl/particulier_nede ... -1671.html
shop.merford.nl/particulier_nede ... -1671.html
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 22:01 #123271
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Amazon Schutbord Dempingsmateriaal
ik ben goed te spreken over " dynamat " .
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Kees Kleinendorst
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-06-2015 21:27 #152118
door Kees Kleinendorst
Beantwoord door Kees Kleinendorst in topic Amazon Schutbord Dempingsmateriaal
Recent heb ik de 'kant-en-klare'" isolatiemat voor het schutbord (artno. 691 581) gekocht en in elkaar gezet. Vooral het naaiwerk is een rotklus.
Het aanbrengen lukt het beste als de auto van binnen kaal is.
Tip: Eerst de platte mat passen: dat voorkomt nare verrassingen.
Wat me opviel,was dat de sparing voor de kachelkraan verkeerd was: deze moet 5 cm lager, maar is met een mesje goed aan te passen. Het stukje heb ik met Bisonkit weer erboven vastgelijmd.
De losse stukken voor de accubak kunnen in elkaar zoals voorgeschreven en passen ook goed; de sparing voor de pedalen is ronduit een ramp!
Ik ben zelf maar aan het prutsen gegaan en heb een en ander -wederom met Bisonkit - uiteindelijk redelijk goed gekregen.
De zwarte band die rond de sparingen moet heb ik ook vooraf vastgelijmd.
De gaten in de bekleding zitten behoorlijk op de juiste plaats: ik heb ze met slotboutjes van 20 mm aan de carrosserie vastgezet.
Blijven de losse delen waar de kabels doorheen moesten: met tweezijdig plakband heb ik ook dit netjes kunnen bevestigen.
Tip 2: behandel het vilt op de plaatsen waar je met dubbelzijdig band wilt werken, vooraf met Bisoinkit. Dan plakken de losse vezels aan elkaar en heb je meer grip op je dubbelzijdige tape!
Het aanbrengen lukt het beste als de auto van binnen kaal is.
Tip: Eerst de platte mat passen: dat voorkomt nare verrassingen.
Wat me opviel,was dat de sparing voor de kachelkraan verkeerd was: deze moet 5 cm lager, maar is met een mesje goed aan te passen. Het stukje heb ik met Bisonkit weer erboven vastgelijmd.
De losse stukken voor de accubak kunnen in elkaar zoals voorgeschreven en passen ook goed; de sparing voor de pedalen is ronduit een ramp!
Ik ben zelf maar aan het prutsen gegaan en heb een en ander -wederom met Bisonkit - uiteindelijk redelijk goed gekregen.
De zwarte band die rond de sparingen moet heb ik ook vooraf vastgelijmd.
De gaten in de bekleding zitten behoorlijk op de juiste plaats: ik heb ze met slotboutjes van 20 mm aan de carrosserie vastgezet.
Blijven de losse delen waar de kabels doorheen moesten: met tweezijdig plakband heb ik ook dit netjes kunnen bevestigen.
Tip 2: behandel het vilt op de plaatsen waar je met dubbelzijdig band wilt werken, vooraf met Bisoinkit. Dan plakken de losse vezels aan elkaar en heb je meer grip op je dubbelzijdige tape!
14-06-2015 23:52 #152122
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Amazon Schutbord Dempingsmateriaal
Realiseer je dat Bisonkit enorm brandbaar is.... we hebben een bijna brand in de hal gehad toen we zo'n stuk moesten lassen.
Zou echt een andere contactlijm nemen.
Zou echt een andere contactlijm nemen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-06-2015 00:20 #152124
door Jean-Paul Meijer
Beantwoord door Jean-Paul Meijer in topic Amazon Schutbord Dempingsmateriaal
Ik had ook de intentie om het schutbord te voorzien van een nieuwe mat, makkelijk klusje dacht ik. Maar niks is minder waar lees is hier. Moet toch makkelijker kunnen?
15-06-2015 12:40 #152132
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Amazon Schutbord Dempingsmateriaal
Ik heb de mat gebruikt van Dries - Volvo Klassiekers- is een mat met op enkele plaatsen een opening die je met een simpel klittebandje weer kunt sluiten, de doorvoer en fixatierubbers zitten er ook bij.
Heb geen aandelen dus geen belang...
Is wel een gestuntel en ik heb WD40 gebruikt om de rubbers erdoor te kunnen duwen, wees voorzichtig met schroevendraaier die kan het rubber beschadigen.
Heb geen aandelen dus geen belang...
Is wel een gestuntel en ik heb WD40 gebruikt om de rubbers erdoor te kunnen duwen, wees voorzichtig met schroevendraaier die kan het rubber beschadigen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
15-06-2015 19:27 #152134
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Amazon Schutbord Dempingsmateriaal
Klinkt allemaal heel spannend. Een fotootje hier en daar zou helpen bij het visualiseren

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-06-2015 00:44 #152143
door Jean-Paul Meijer
Beantwoord door Jean-Paul Meijer in topic Amazon Schutbord Dempingsmateriaal
Mee eens joop!
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
16-06-2015 11:23 #152149
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Amazon Schutbord Dempingsmateriaal
Ik heb voor mijn motorkap isolatie het onderstaande besteld. Werkt goed, zwaar dus goed dempend. Met of zonder kleeflaag. Ik heb het voor de motorkap afgestreken met siliconenkit om het makkelijk schoon te kunnen houden.
www.zilenz.nl/akoestische-isolat ... schuim-160
www.zilenz.nl/akoestische-isolat ... schuim-160
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100