Vergrendeling voor ventilatieraampjes P1800 '69

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-01-2013 20:24 #122576 door Peter Rumen
Ik ben op zoek naar een vergrendeling voor de ventilatieraampjes van mijn P1800S uit '69. Voor de Amerikaanse en Canadese markt heeft Volvo destijds voor de ventilatieraampjes ipv metalen, kunstof raamhendels gebruikt. Waarom weet ik niet maar de kunstof wordt na het verstrijken der jaren hard en broos waardoor ze meestal bij het borgpinnetje afbreken. Zie foto. Hierdoor kun je het raampje niet meer vergrendelen en kan men van buitenaf het raampje open drukken. Vind ik niet zo prettig :(

Wie heeft nog ergens zo'n hendel liggen en wil deze verkopen. Ook ben ik nog op zoek naar een inbraak vergrendeling voor de ventilatie raampjes die ik laatst op de P1800S aantrof bij een Belgisch clublid. Deze had hij 10-15 jaar geleden gekocht en we zijn nu op zoek in de automaterialenhandel, maar tot nu toe zonder succes. Wie kent deze vergrendeling en weet waar ze evt. nog te koop zijn :?:

Groeten, Peter

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-01-2013 20:55 #122577 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Vergrendeling voor ventilatieraampjes P1800 '69
vroeger had IPD dit in het assortiment onder nummer
9B6001

www.ipdusa.com

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Rutten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-01-2013 22:53 #122584 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Vergrendeling voor ventilatieraampjes P1800 '69
De laatste vergrendeling die u laat zien zit ook op de volvo 140 serie en 164. Zijn gewoon nog nieuw te koop bij bv scandcar.
Zie: volvoonderdelen.com/142144/Inter ... stuk-2135/

Mvg Guy

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-01-2013 14:14 #122598 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Vergrendeling voor ventilatieraampjes P1800 '69

"Rutten" schreef:
De laatste vergrendeling die u laat zien zit ook op de volvo 140 serie en 164. Zijn gewoon nog nieuw te koop bij bv scandcar.
Zie: volvoonderdelen.com/142144/Inter ... stuk-2135/

Mvg Guy

Hallo Guy, bedankt voor je snelle reactie, ga ze direct bestellen! :D

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-01-2013 15:49 #122605 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Vergrendeling voor ventilatieraampjes P1800 '69

"Siang Phoa" schreef:
vroeger had IPD dit in het assortiment onder nummer
9B6001

www.ipdusa.com

Hallo Siang,
Ik heb op de site gekeken en ze kosten daar $6,88 = €5,16 maar daar komt dan nog ongeveer $30,- bij aan verzendkosten en dat heeft dan geen zin bij zo'n kleine bestelling. Ik bestel ze bij Scandcar voor €15,10 p/stuk excl. verzendkosten dan ben ik het beste uit.
Bedankt voor je tip! ;)

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2013 10:21 #122640 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Vergrendeling voor ventilatieraampjes P1800 '69
Kan je op deze manier de ruiten ook beter dichttrekken? Met andere woorden: geen gefluit en geen lekkage?

Ben benieuwd! Laat even weten als je het gemonteerd hebt, Peter

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2013 10:38 #122641 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Vergrendeling voor ventilatieraampjes P1800 '69
Boele,
ik heb gewoon met goede rubbers en originele vergrendeling ook geen gefluit en lekkage bij de tochtraampjes van mijn 1800.

Het getoonde klemsysteem wordt het meeste toegepast bij ventilatieruitjes waaraan het sluitmechanisme origineel geplakt is en vaak los laat (zoals bij de 140 serie). Ik vind het een onhandig systeem dat alleen voor noodgevallen bruikbaar is. De ventilatieruitjes met originele vergrendeling zet ik vaak open, die met de schroefklem vrijwel nooit (moeilijk met 1 hand te bedienen, zeker niet zo snel en eenvoudig als de originele).

groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2013 11:07 #122642 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Vergrendeling voor ventilatieraampjes P1800 '69

"Rudi Dortangs" schreef:
Boele,
ik heb gewoon met goede rubbers en originele vergrendeling ook geen gefluit en lekkage bij de tochtraampjes van mijn 1800.

Het getoonde klemsysteem wordt het meeste toegepast bij ventilatieruitjes waaraan het sluitmechanisme origineel geplakt is en vaak los laat (zoals bij de 140 serie). Ik vind het een onhandig systeem dat alleen voor noodgevallen bruikbaar is. De ventilatieruitjes met originele vergrendeling zet ik vaak open, die met de schroefklem vrijwel nooit (moeilijk met 1 hand te bedienen, zeker niet zo snel en eenvoudig als de originele).

groeten, Rudi

Ik gebruik de ruitjes sowieso nooit. Dus wil ze zo goed mogelijk dicht hebben!

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
08-03-2013 11:29 #124386 door Peter Rumen

"Boele Braaksma" schreef:
Kan je op deze manier de ruiten ook beter dichttrekken? Met andere woorden: geen gefluit en geen lekkage?

Ben benieuwd! Laat even weten als je het gemonteerd hebt, Peter

Boele,
Ik heb de vergrendeling deze week gemonteerd en natuurlijk even gereden of er extra windruis door zou ontstaan. Gelukkig geen last van en het ruitje is nu in ieder geval van buitenaf niet meer open te drukken omdat de orginele handle kapot is. Er wordt ook een stukje zacht schuim bijgeleverd die je in de U van het beugeltje moet plakken omdat deze om het glas wordt geplaatst. Let er wel op dat je niet de hele U bedekt anders komt de U-beugel tegen het frame van het ruitje en krijg je hem niet dicht. Dus in de bodem van de U géén schuim plakken. Ik heb de beugel bij Martens Autoparts in Deurne gekocht en er
€ 22,- (incl btw) voor betaald.

Bijlagen:

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2013 17:15 #124393 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Vergrendeling voor ventilatieraampjes P1800 '69
Doe er wat vaseline op, anders gaan ze roesten!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD