iemand oplossing voor deze rubbers?
- R.C. Wigboldus (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-09-2012 21:05 #118119
door R.C. Wigboldus (GAST)
www.trouwautomax.nl volg ons op twitter: www.twitter.com/volvo_trouwauto & like ons op facebook:
www.facebook.com/volvo-trouwauto
iemand oplossing voor deze rubbers? is gemaakt door R.C. Wigboldus (GAST)
Hallo allemaal.
zoals jullie op de foto's zien is er wat met een bepaald soort kit iets met de raamrubbers gedaan door de vorige eigenaar.
echter geeft deze kit gewoon af en plakt het gewoon. Vooral als het warm is.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
alvast bedankt.
zoals jullie op de foto's zien is er wat met een bepaald soort kit iets met de raamrubbers gedaan door de vorige eigenaar.
echter geeft deze kit gewoon af en plakt het gewoon. Vooral als het warm is.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
alvast bedankt.
www.trouwautomax.nl volg ons op twitter: www.twitter.com/volvo_trouwauto & like ons op facebook:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-09-2012 21:39 #118126
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic iemand oplossing voor deze rubbers?
Er is een rubber in tube die uithard maar toch flexibel blijft, misschien is dat wat.
- union bp poelaert
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-09-2012 20:22 #118261
door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic iemand oplossing voor deze rubbers?
27-09-2012 21:20 #118267
Onduidelijke site. In ieder geval niet voor de leek.
Beantwoord door R.C. Wigboldus (GAST) in topic iemand oplossing voor deze rubbers?
"union bp poelaert" schreef:
www.vosschemie-benelux.com
Onduidelijke site. In ieder geval niet voor de leek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-09-2012 23:51 #118297
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic iemand oplossing voor deze rubbers?
Hallo R.C.,
De rubbers zien er over de hele lengte niet super meer uit. Ik kan niet uitmaken van welk type ze zijn, maar zeker geen Amazon en veel verder dan dat rijkt mijn oude Volvo-kennis niet. Waarschijnlijk zijn ze niet meer nieuw te krijgen anders zou dat de beste optie zijn. Als je bij jouw rubbers de slechte stukken er uit snijdt en je kan van een stel gebruikte (als je die kunt vinden) een goed stukje uithalen om er tussen te zetten dan is Sikaflex-221 het perfecte middel. Lijmt rubbers perfect, plakt nooit na uitharding en blijft flexibel.
Succes,
Teun
De rubbers zien er over de hele lengte niet super meer uit. Ik kan niet uitmaken van welk type ze zijn, maar zeker geen Amazon en veel verder dan dat rijkt mijn oude Volvo-kennis niet. Waarschijnlijk zijn ze niet meer nieuw te krijgen anders zou dat de beste optie zijn. Als je bij jouw rubbers de slechte stukken er uit snijdt en je kan van een stel gebruikte (als je die kunt vinden) een goed stukje uithalen om er tussen te zetten dan is Sikaflex-221 het perfecte middel. Lijmt rubbers perfect, plakt nooit na uitharding en blijft flexibel.
Succes,
Teun
Bijlage sikaflex.jpeg niet gevonden
Bijlagen:
29-09-2012 00:16 #118299
door Lars Rengersen
Is dat beetje kit niet gewoon met wasbenzine oid te verwijderen? Daar bovenop hoort helemaal geen kit te zitten.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic iemand oplossing voor deze rubbers?
De foto is een beetje uit een rare hoek genomen, maar dit is volgens mij het rubber waar het uitzetraampje achter bij een Amazon tegenaan valt en dan van binnenuit gezien. Volgens mij zijn die bij bosjes verkrijgbaar en vaak nog best goed."Teun van Popta" schreef:
Ik kan niet uitmaken van welk type ze zijn, maar zeker geen Amazon
Is dat beetje kit niet gewoon met wasbenzine oid te verwijderen? Daar bovenop hoort helemaal geen kit te zitten.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
29-09-2012 06:23 #118300
Beantwoord door R.C. Wigboldus (GAST) in topic iemand oplossing voor deze rubbers?
Het is inderdaad het rubber bij het uitklapraampje. De rubbers zijn nog vrij nieuw. Misschien gewoon het verkeerde materiaal gebruikt?
Bedankt voor de tip betreft de kit. Ik zal deze eens gaan googelen. Misschien gelijk maar eens weer nieuwe rubbers.
Blijft volgens mij altijd wel een aandachtspunt de rubbers?
Ik heb bijvoorbeeld lekkage voor wat volgens mij door de voorruit komt terwijl 2 jaar geleden dit raam opnieuw er in is gezet.
Blijkbaar helpt het dus niet.
Bedankt voor de tip betreft de kit. Ik zal deze eens gaan googelen. Misschien gelijk maar eens weer nieuwe rubbers.
Blijft volgens mij altijd wel een aandachtspunt de rubbers?
Ik heb bijvoorbeeld lekkage voor wat volgens mij door de voorruit komt terwijl 2 jaar geleden dit raam opnieuw er in is gezet.
Blijkbaar helpt het dus niet.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-09-2012 09:07 #118301
door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic iemand oplossing voor deze rubbers?
Fijn dat ik niet eens de rubbers van mijn eigen auto herken.
Lars, je schrijft dat deze nog bij bosjes te krijgen zijn.
Als je een adresje weet dan houd ik mij aanbevolen, want bij mij hangt er wat los hier en daar.
Teun
PS de Sikaflex kost circa € 9,00 en is bij een goeie onderdelenzaak te krijgen. Je hebt wel een "knijper" nodig.
Lars, je schrijft dat deze nog bij bosjes te krijgen zijn.
Als je een adresje weet dan houd ik mij aanbevolen, want bij mij hangt er wat los hier en daar.
Teun
PS de Sikaflex kost circa € 9,00 en is bij een goeie onderdelenzaak te krijgen. Je hebt wel een "knijper" nodig.
29-09-2012 09:45 #118303
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic iemand oplossing voor deze rubbers?
Wellicht had ik iets specifieker moeten zijn: deze zijn gebruikt nog in bosjes te krijgen.
Bij alle auto's die ik gesloopt heb, waren ze nog goed.
De laatste heb ik voor een appel en een ei weggedaan.
Misschien op de VKB of anders uit de sloper van Erik?
Zijn nieuw volgens mij niet meer te koop.
Bij alle auto's die ik gesloopt heb, waren ze nog goed.
De laatste heb ik voor een appel en een ei weggedaan.
Misschien op de VKB of anders uit de sloper van Erik?
Zijn nieuw volgens mij niet meer te koop.