deurrubbers
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-06-2012 12:27 #114653
door Alfriedel Boelen
deurrubbers is gemaakt door Alfriedel Boelen
Hallo, ik heb steeds last van water in mijn Amazon wat ook volgens mij langs de deuren door komt o.a. bij de scharnieren is het een flutafdichting.
Nu zag ik ergens een foto van een Rally Amazon en die had extra rubbers in de deur openingen zitten, is iemand van jullie daarmee bekend wat voor rubbr en hoe dat zit?
Nu zag ik ergens een foto van een Rally Amazon en die had extra rubbers in de deur openingen zitten, is iemand van jullie daarmee bekend wat voor rubbr en hoe dat zit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter van Duppen
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
15-08-2012 21:24 #116714
door Pieter van Duppen
Beantwoord door Pieter van Duppen in topic deurrubbers
Ik heb tussen de scharnieren en de deurrubber een stuk binnenband van een fiets geplakt.
15-08-2012 22:56 #116721
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic deurrubbers
Volvo bracht extra kit aan bij lekgevoelige & tochtplekken, zoals bij de scharnieren en onder het ventilatieklapruitje, (aardige scrabble waarde) alle montageclips van de chromen sierlijsten.
Helpt ook om rammeltjes te bestrijden, maar wordt vaak na restauratie vergeten terug te plaatsen.
Helpt ook om rammeltjes te bestrijden, maar wordt vaak na restauratie vergeten terug te plaatsen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-08-2012 00:25 #116760
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic deurrubbers
Ik heb een tijdje geleden mijn aanjagerhuis laten spuiten. Daarna was er lekkage (of regende het gewoon harder?). Bij de speurtocht bleek dat het afvoerslangetje van het huis dat je aan moet sluiten op de cardantunnel niet goed vast zat. Dit kan dus ook lekkage geven. Anderzijds komt het bij mij dit jaar ook via de rechter deur naar binnen.
Teun
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-08-2012 08:28 #116880
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic deurrubbers
Ik heb ruim 10 jaar dagelijks in een Amazon gereden, maar eigenlijk nooit kunnen constateren dat er water via de deurafsluitingen naar binnen komt.
Een goed deurrubber is natuurlijk een begin, maar ook het met stof omklede rolletje (dat aan de binnenzijde van de deursponning zit), moet over het algemeen toch echt al het regenwater tegenhouden. Tenzij de montage van deur of voorspatbord niet goed uitgelijnd is en de verticale voorrand van de deur voorbij het spatbord staat. Dan "waait" de regen tegen de binnenzijde van de deur, maar dit zou naar mijn mening nog steeds niet echt moeten leiden tot water in de auto.
Als alle rubbers op en rond je deur in redelijke staat zijn, is water in de auto vaak terug te leiden op:
Robert
Een goed deurrubber is natuurlijk een begin, maar ook het met stof omklede rolletje (dat aan de binnenzijde van de deursponning zit), moet over het algemeen toch echt al het regenwater tegenhouden. Tenzij de montage van deur of voorspatbord niet goed uitgelijnd is en de verticale voorrand van de deur voorbij het spatbord staat. Dan "waait" de regen tegen de binnenzijde van de deur, maar dit zou naar mijn mening nog steeds niet echt moeten leiden tot water in de auto.
Als alle rubbers op en rond je deur in redelijke staat zijn, is water in de auto vaak terug te leiden op:
-
Verstopte afwateringsgaten in de deur
Gat/gaatje in de bodem of langs de A-plaat (de voetenruimte; meestal het meest voorkomend)
Lekkage langs voorruit (langs rubber of rot plekje in ruitframe; een-na-meest voorkomend)
Slangetje kachelontwatering mist/niet juist gemonteerd
Afvoerslang ventilatieinlaat (paravan) vertopt
Afvoer(slangen) schuifdak (als je dat hebt)
Robert
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-08-2012 16:52 #116886
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic deurrubbers
Even een aanvulling op Robert,
Het doorvoerrubber van de moterkap vergrendeling wil nog wel eens verdwenen zijn, waardoor een vrij groot gat ontstaat, hier kan gemakkelijk lekkage ontstaan.
Het doorvoerrubber van de moterkap vergrendeling wil nog wel eens verdwenen zijn, waardoor een vrij groot gat ontstaat, hier kan gemakkelijk lekkage ontstaan.
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-08-2012 07:06 #116940
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic deurrubbers
En Kees brengt mij op het verdere probleem onder de motorkap (bedankt Kees, die had ik nog niet op het vizier
).
In principe kunnen al je doorvoeringen door het schutbord in de buurt van de scharnieren ook lekkagemogelijkheden geven (missende of gescheurde rubber doppen etc.)
In principe kunnen al je doorvoeringen door het schutbord in de buurt van de scharnieren ook lekkagemogelijkheden geven (missende of gescheurde rubber doppen etc.)
25-08-2012 01:55 #116972
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic deurrubbers
Die doorvoergaten goed afdichten scheelt ook veel herrie
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- 02114-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-08-2012 18:21 #116996
door 02114-dummy
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Beantwoord door 02114-dummy in topic deurrubbers
Ed, onze auto''s maken geen herrie hooguit een vriendelijk doch doordringend motorgeluid, wat op den duur zeer vermoeiend kan zijn. :roll:
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),